Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
In de buurt zitten enkele katten die bij voorkeur hun terrein afbakenen tegen mijn buxussen.
Dit heeft als effect dat 1) elke andere kat dit ook denkt te moeten doen.
2) deze buxussen het voor bekeken houden en bruin worden waar ze besproeid werden.
Ik probeer telkens opnieuw vochtige koffiedrash rond deze buxussen te strooien om de katten te ontmoedigen maar het blijkt niet effectief genoeg.
Ik heb de buxussen ook al eens opgegraven en 180 graden gedraaid maar dat kan ik nu dus niet meer doen.
Wat kan ik nog doen om de katten van deze niet zo leuke actie af te doen zien???
Birgit, Er zijn spuitbussen te koop waar een geurtje in zit dat lijkt op een kat-eigen-hormoon. Als de kat die geur ruikt, zal hij die plaats beschouwen als een plaats waar niet geplast moet worden. Deze bussen zijn vrij prijzig en je zult na elke regenbui opnieuw moeten spuiten. Maar het kan wel een gewoonte doorbreken en zodra dat is gebeurd, hoef je niets meer te doen. Ik kocht de bus bij de dierenarts.
Je kan er misschien voor een tijdje iets rond zetten, zodat ze er niet dicht bij kunnen.
Na een tijdje zijn ze dat beu en gaan ze wellicht een andere plaats zoeken.
In een verhoogde plantenbak naast onze garage kwamen de buurtkatten ook graag.
Die bak is beplant met heide en enkele kleine coniferen en daartussen vond ik regelmatig "iets".
We hebben er dan een tijdje een net overgelegd, wat voor de katten niet plezierig is aan hun pootjes en, voorlopig althans, blijven ze toch weg.
Kun je geen val maken waarin die beesten levend gevangen worden? Vanaf je er eentje hebt gevangen, kieper je maar 20 liter water in en je opent de val direct nadien terug.
Het beestje beleeft de schrik van haar leven, maar blijft -uit angst voor een nat pak- voor goed 30 meter weg van de plaats waar ze werd gevangen.