menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus en katten

Ga naar meest recente reactie

birgit

Birgit

Hallo planten- en bloemenfans,

In de buurt zitten enkele katten die bij voorkeur hun terrein afbakenen tegen mijn buxussen.
Dit heeft als effect dat 1) elke andere kat dit ook denkt te moeten doen.
2) deze buxussen het voor bekeken houden en bruin worden waar ze besproeid werden.

Ik probeer telkens opnieuw vochtige koffiedrash rond deze buxussen te strooien om de katten te ontmoedigen maar het blijkt niet effectief genoeg.

Ik heb de buxussen ook al eens opgegraven en 180 graden gedraaid maar dat kan ik nu dus niet meer doen.

Wat kan ik nog doen om de katten van deze niet zo leuke actie af te doen zien???

Alvast bedankt voor jullie advies.
Birgit
dinsdag 4 maart 2008 - 12:33
ivdegi

Ivdegi

hey,

Koop een hond of twee ( echte kattenhaters)....

lol

Ik heb al gezien dat je bepaalde producten kunt kopen in de winkel zoals tom en co bedoeld om katten en honden weg te houden.
Of dat het helpt???????

groetjes
dinsdag 4 maart 2008 - 12:52
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Birgit, Er zijn spuitbussen te koop waar een geurtje in zit dat lijkt op een kat-eigen-hormoon. Als de kat die geur ruikt, zal hij die plaats beschouwen als een plaats waar niet geplast moet worden. Deze bussen zijn vrij prijzig en je zult na elke regenbui opnieuw moeten spuiten. Maar het kan wel een gewoonte doorbreken en zodra dat is gebeurd, hoef je niets meer te doen. Ik kocht de bus bij de dierenarts.
dinsdag 4 maart 2008 - 12:57
hildavw

Hildavw

Je kan er misschien voor een tijdje iets rond zetten, zodat ze er niet dicht bij kunnen.
Na een tijdje zijn ze dat beu en gaan ze wellicht een andere plaats zoeken.

In een verhoogde plantenbak naast onze garage kwamen de buurtkatten ook graag.
Die bak is beplant met heide en enkele kleine coniferen en daartussen vond ik regelmatig "iets".
We hebben er dan een tijdje een net overgelegd, wat voor de katten niet plezierig is aan hun pootjes en, voorlopig althans, blijven ze toch weg.

succes ermee

groetjes

Hilda
dinsdag 4 maart 2008 - 19:13
Esem

Esem

Bij zacht en zonnig weer Mag niet regenen,strooi dan wat peper op de plaatsen waar de katten komen sproeien.

Gr Eddy,
woensdag 5 maart 2008 - 19:55
birgit

Birgit

Bedankt voor jullie raad.

Ik zal me eerst een grote dosis peper aanschaffen.
Laat de niezende katten maar komen dan.

Wat een mooie foto's hebben jullie ook.
De geur van de gele roos kan ik me al inbeelden.

birgit

woensdag 5 maart 2008 - 21:33
printemps

Printemps

hallo

motteballen,de gewone van vroeger
stinkt wel en bij zonnig weer pakt het ook wat op mijne adem
wel opletten voor de kindjes(lijkt op snoepjes hé)

mvg
an
vrijdag 7 maart 2008 - 18:47
Sunplant

Sunplant

Kun je geen val maken waarin die beesten levend gevangen worden? Vanaf je er eentje hebt gevangen, kieper je maar 20 liter water in en je opent de val direct nadien terug.
Het beestje beleeft de schrik van haar leven, maar blijft -uit angst voor een nat pak- voor goed 30 meter weg van de plaats waar ze werd gevangen.
donderdag 20 maart 2008 - 02:02
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).