Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben van plan een informele haag te planten, dit over een lengte van 12m + 12m (met hoek 90° waar boompje in komt). Welke planten mag (kan) ik combineren tot een mooi resultaat?
Hartelijk welkom op dit forrum Bammel!!
Nu heb je veel tegenvragen gehad hé....ge ziet ..............'t is hier niet simpel maar wel professioneel en gezellig.
Zelf vind ik de combi boerenjasmijn en sering erg mooi. Het hangt behalve grondsoort en plaats zon/scaduw natuurlijk ook af van je persoonlijke voorkeur. Zou je bijv. heel kleurrijk willen, of juist subtiel, wild en ongedwongen of toch wat meer gecontroleerd etc. In ieder geval mijn tip: hou je een beetje beperkt tot 2 of 3 struiken, anders wordt het zo'n drukke boel. Vind ik dan, he....
Ja Bammel ,
welkom op het gezellige tuinforum van tuinadvies.
En ik zal ook maar even afwachten tot je geantwoord hebt op de tegen vragen.
Want niet alleen de grondsoort is soms bepalend, maar ook je eigen smaak.
Ik ben van plan een informele haag te planten, dit over een lengte van 12m + 12m (met hoek 90° waar boompje in komt). Welke planten mag (kan) ik combineren tot een mooi resultaat?
-> Het is er bijna heel de dag zon. De grond is volgens mij gewoon, misschien licht mosvorming.
-> Groenblijvend en zonder bloemen.
Laat de tips maar komen . 'k Dacht komend weekend te planten als het niet vriest.
misschien zijn siergrassen ook een idee
of de juiste bamboesoort: fargesia murielae bvb (laat je geen phyllostachys aanpraten want die woekert onvoorstelbaar agressief!)
Erg geschikt is de vuilboom (Rhamnus frangula, ook sporkehout genoemd). Inheemse struik die het overal goed doet en zich als geen andere leent voor dit soort toepassing. De vogels zijn dol op de bessen...
De buitenkant (naar de straatzijde) wordt toch een formele haag. Ik ben nu nog aan het twijfelen tussen haagbeuk en groene beuk. Ik zag gisteren één van de twee staan dat me aanstond, weet iemand of dit een blad is van haagbeuk of groene beuk?
hllo
aan het blad is het bijna niet te zien maar aan de bladknoppen wel
als je nu naar een beuk (fagus) kijkt zieje bladknppen die spits zijn
en de bladkoppen van de haagbeuk(carpinus) zijn veel meer afgerond
als het lukt stuur ik nog wel een foto, of heeft iemand anders er soms een afbeelding van?
groetjes
Stond er nog blad aan de haag, dan is het beuk, want haagbeuk verliest al zijn blad in de winter. op www.atuin.be heb ik gezien dat ze ook foto's van blad tonen van haagbeuk en beuk tonen.