menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boompje aan terras

Ga naar meest recente reactie

Elly

Elly

Ik ben op zoek naar een boomsoort die ik vlak bij het terras kan plaatsen. Het moeten wel kleine boompjes blijven. Schaduw hoeven ze niet te geven, maar de wortels mogen het terras natuurlijk niet kapot maken!!! Dakplatanen vind ik heel mooi, maar worden die met de jaren niet heel groot?
Ik had al ergens gelezen dat Catalpa heel flexibele wortels heeft en zich dus makkelijk aan de ondergrond aanpast. Klopt dit? Welke andere soorten lijken jullie nog geschikt?
zaterdag 19 januari 2008 - 16:33
VTO

VTO

Inderdaad,

dakplatanen zijn mooi als ze jong zijn doch durven sterk uit te groeien gevolg : dikke stam veel wortels(opsteken terras) sterke scheuten die geregeld moeten bijgeknipt worden.

bomen die niet hoogworden en weinig wordtels geven kan bv een laagstam appelaar of een laagstam pereboom. Deze geven naast bloei ook wat vruchten.

Wenst u een piramidale boom zonder veel snoeiwerk, kies dan voor een appelaar type "ballerina" Ook krentenboompjes (amelanchier) hebben weinig wortels en hebben naast een bloei een mooie herfstverkleuring
maandag 21 januari 2008 - 13:58
ingec

Ingec

plantaan en catalpa zijn hoogstambomen
woensdag 23 januari 2008 - 10:40
parasolboom

Parasolboom

wat vindtu van een disneyland-boom?
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 23 januari 2008 - 11:33
ingec

Ingec

mooi! doen!
woensdag 23 januari 2008 - 18:22
Kwest

Kwest

Elly,

Wat dacht je van een eucalyptusboompje, de variëteit pauciflora ‘Nana ’wordt slechts 1,50 m. De boom is groenblijvend en een bijkomend voordeel is dat de typische eucalyptusgeur muggen op afstand houdt!

Kwest
vrijdag 25 januari 2008 - 15:00
ingec

Ingec

kijk eens op dit forum bij "kleine boom" er staan prchige fotot's van:
Pyrus calleryana 'Chanticleer'
sierpeer

Plantensoort : boom
Gebruik : solitair
Habitat : straatbeplanting, parkbeplanting, rotonde, woon- en werkomgeving, stedelijk gebied. Verdraagt goed verharding. Uitstekend bestand tegen hitte, droogte en felle (zee)wind. Ziekteresistent.
Hoogte : 800 - 1000 cm
vrijdag 25 januari 2008 - 15:37
Kent

Kent

[afbeelding verwijderd niet-https]

De bolesdoorn lijkt me ook een mooie boom - hier staan er veel in de gemeente en die zouden niet moeten gesnoeid worden zoals de catalpa - bolacasia en de plataan .
zaterdag 26 januari 2008 - 13:50
printemps

Printemps

aan parasolboom

wat is dat een disneylanb-boom
wel mooi

mvg
an
zaterdag 26 januari 2008 - 14:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).