menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Buxus

Ga naar meest recente reactie

Christian

Tekst aangepast

Christian

Hallo,
Kan er soms iemand mij inlichtingen omtrent mijn buxsus haagjes die reeds drie jaar zijn aangeplant
in mijn voortuin,waar ik jaarlijks enkele plantjes moet verwijderen waarvan alle blaadjes bruin
en uitgedroogd zijn.
Kan dit ten gevolge zijn van katte of honden urine of omdat ik regelmatig cacaodopjes gebruik als
bodembedekker of ben ik te overdadig met het koeienmest ?
Met vriendelijke dank.
christian.
zaterdag 6 oktober 2007 - 11:24
fastmario

Fastmario

zal te maken hebben met urine
zaterdag 6 oktober 2007 - 19:38
Kwest

Kwest

Dag Christian,

Er bestaat speciale meststof voor buxus, met magnesium. Dat houdt de blaadjes mooi groen.
Als de plantjes echter helemaal bruin worden zal het idd het werk van honden zijn. Dus even de baasjes aanspreken.
zaterdag 6 oktober 2007 - 20:37
Kwest

Kwest

Dag Christian,

Er bestaat speciale meststof voor buxus, met magnesium. Dat houdt de blaadjes mooi groen.
Als de plantjes echter helemaal bruin worden zal het idd het werk van honden zijn. Dus even de baasjes aanspreken.
zaterdag 6 oktober 2007 - 20:37
bloempot

Bloempot

Bij mij pissen de katten ook tegen de Buxus. Hier en daar krijg ik dan bruine takjes, maar die knip ik er dan gewoon tussen uit.

In tegenstelling tot coniferen is Buxus een hele sterk plant. De katten hebben bij mij alle coniferen dood geurineerd ...
maandag 8 oktober 2007 - 19:16
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).