menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Snoeien

Ga naar meest recente reactie

Jhousen

Jhousen

Wanneer mag ik de vlinderstruik beginnen snoeien
zaterdag 29 september 2007 - 16:07
Tine

Tekst aangepast

Tine

Een vlinderstruik(budlea) snoei je in maart/april, dus in het vroege voorjaar.

Tine
zaterdag 29 september 2007 - 16:20
corrielat

Corrielat

Ik dacht da je nu al kon snoeien?
maar dat je niet te kort moet snoeien oppassen omdat het nog een stukje invriest? of ben ik nu helemaal fout?
zaterdag 29 september 2007 - 21:11
Plantadvies

Plantadvies

Kan, maar dan zit je de gehele winter met een vliesdoek te werken. Beter is dus in het voorjaar, op knie hoogte af te snoeien.
zaterdag 29 september 2007 - 22:59
corrielat

Corrielat

Is dat zo plantadvies????
Dat hebben ze niet tegen mij gezegt van dat vliesdoek, als ik dat geweten had had ik het niet gedaan!!!! ik hou niet van ingepakte struiken, helaas zal die van mij dan het loodje leggen, volgende keer eerst naar tuinforum gaan voor ik weer iets fout doe.
zaterdag 29 september 2007 - 23:11
Spuddy

Spuddy

De meest voorkomende Buddleja's bij ons is de Buddleja davidii. Deze snoeit men elk voorjaar terug op een gestel van ongeveer 50cm. Wacht hiermee het best tot er geen kans meer is op vorst. Tijdens en na de bloei kan men de uitgebloeide bloemen wegknippen om nieuwe bloemen te stimuleren en uitzaaien te voorkomen.

Andere Buddleja's die ook een andere snoei vereisen zijn B. alternifolia, B. globosa, B. madagascariensis, B. auriculata, B. colvilei, B. crispa, B. fallowiana en B. salviifolia.

B. crispa word ook op een gestel gezet maar dan iets hoger dan bij B. davidii
zondag 30 september 2007 - 00:05
Helianthus

Helianthus

Je mag je Buddleja gerust nu al een stuk inkorten om het "zicht".
Een grote, uitgebloeide struik kan wel eens een rommelige indruk maken en bemoeilijkt misschien het werken in de border en rond de struik.
In het voorjaar (maart-april zoals reeds geopperd) snoei je dan terug tot 50 à 60cm boven de grond.

Groetjes, Gert.
zondag 30 september 2007 - 11:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).