menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Onbekende boom

Ga naar meest recente reactie

navanax

Navanax

Hallo

Deze namiddag een jonge onbekende boom tegen gekomen aan de rond van een open zandvlakte.

Stam heeft stekels, 1 tot 2 jaar oud. Er staan ongeveer een 10 tal bladeren aan. Elk blad met steel zal ongeveer 90 cm zijn, zelfs op de stengel stonden stekels.

zie foto, klinkers zijn 15 * 15 cm ter referentie. Weet iemand over welk soort het hier gaat ?

groeten

NaVaNax

[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 2 september 2007 - 21:56
jdcoster

Jdcoster

Volgens mij is dat een Robinia Pseudoacacia.
maandag 3 september 2007 - 00:47
minouke

Minouke

ik denk eerder aan een Aralia of duivelswandelstok die heeft op zijn stam stekels en in de herfst verliest hij al zijn blad met stengel, alleen de kronkelige stam blijft over vandaar misschien de nederlandse naam.

In de lente krijgt hij nieuw blad maar altijd bovenaan, prachtige boom die op een paraplu lijkt op de duur

Vroeger had ik er één in mijn vroegere tuin

maandag 3 september 2007 - 07:12
Tine

Tine

Ik denk ook dat het de duivelsstok is.

Tine
maandag 3 september 2007 - 09:35
charelke

Charelke

Ja ik denk dat het ook een duivelsstok is volgens uw beschrijving,hij geeft ook nog een grote witte schermbloem waar achteraf zwarte besjes aankomen voor de vogeltjes.Deze boom kan je tuin overwoekeren ondergronds en ver hoor...ik heb er al velemoeten wegsnoeien omdat ik die wortelstokken niet direct kapot krijg...een echt plaagbeest maar er komen wel veel bijtjes op de bloemen

Charelke
maandag 3 september 2007 - 10:47
navanax

Navanax

bedankt voor de snelle reacties,

wou de jonge boom nog weghalen want hij hoort daar echt niet thuis, denk dat hij ergekomen is met illigaal gestort tuinafval. Maar als het een woekeraar is laat ik hem daar maar staan. Moet het eerste deel van mijn tuin nog inrichten dit najaar. Zal dus maar andere mooie bomen kopen

groeten

maandag 3 september 2007 - 18:55
minouke

Minouke

alhoewel ik er wel geen last van had, ik had er 2 en verder geen bij zien komen.
Het hangt misschien af van de grondsoort en standplaats zoals nat of droog
maandag 3 september 2007 - 19:07
navanax

Navanax

Vraagje :

Kun je de wildgroei inperken dmv die antie-bamboewortel plastic folien 50 cm hoog
maandag 3 september 2007 - 19:30
minouke

Minouke

waarschijnlijk wel, want bamboe heb ik in zo'n grote metserkuip zien doorkomen en een aralia heeft toch zo geen uitlopers
maandag 3 september 2007 - 19:43
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).