Het is verschrikkelijk
Dit was volgens mij geen ideaal plantjaar om van nul te beginnen.
Gedurende de laatste 3 weken staat mijn waterpomp staat 12 uur per dag te draaien om te redden wat er te redden valt...
De jonge geraniums, hosta's, aronskelken, siergrassen en zelfs een deel van de de rode beukhagen beginnen te verdorren.
De gezaaide bloemenweide was nochtans goed ingeharkt en vastgezet met een rol. Er zat blijkbaar toch te veel zaad in de bovenste cm en door de droogte en wind van eind april staat de volledige achtertuin VOL met koolzaad, klaproos, enz...
Het nieuwe gazon staat eveneens vol onkruid, dat is niet onoverkomelijk, maar het varkensgras dat zich blijkbaar eveneens heeft ingezaaid is een uitdaging om er terug uit te krijgen.
Enkele van de nieuwe bomen hebben eveneens last van de hitte: acers en de gele es van 4 meter. Een perenboom en perzik hebben al de geest gegeven.
Tot overmaat van ramp heeft een mollenfamilie al zijn weg gevonden.
Ik durf nog geen foto's te plaatsen, het lijkt nu eerder een ruine in plaats van een half-aangelegde tuin.
We hadden geschat om in april 2011 klaar te zijn. Nu lijkt het eerder een hopeloos project.
In 't Vlaams: nie pleuje...
Tuinieren is soms labeur