menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Huys de Dohm de tuin van Ineke Greve

varen

Varen

Het zal ongeveer 20 jaar geleden zijn, het was toen, samen met die andere wonderbaarlijke tuin van Patricia van Roosmalen op het programma, de allereerste tuinuitstap die ik maakte en ik stond perplex bij het aanschouwen van zoveel plantenpracht. Nooit en nergens anders heb ik meer ideeën samengeraapt als in deze overweldigende tuin. De passie voor tuinieren is me daar in het hart gekropen, voortaan zou ik geboekt staan als gedreven tuinliefhebber.

Vele keren zijn we terug op visite geweest en steeds viel er wat nieuws te ontdekken: een eindeloze bron van inspiratie.

Vandaag kon men voor de laatste maal dit tuinjuweel bewonderen. Het regende deze middag echter pijpenstelen, echt niet het ideale weer voor een tuinbezoek, maar niets kon me doen afzien van een verre trip naar Heerlen. En gelukkig maar, ondanks al dat miserabel tegenpruttelen van de nukkige weergoden, was het fantastisch vertoeven tussen de knappe tuincreaties op Huys de Dohm, de tuin straalde als steeds, de natte regendruppels gaven alleen maar een extra glinstering.

Mag ik Mevrouw Ineke Greve en haar medewerkers hartelijk danken dat ze ons hebben laten meegenieten van deze wondermooie tuinparel: met uw grandioze tuinliefde, uw opmerkelijke plantenkennis en loyale gastvrijheid hebt u vele mensen aan het dromen gezet…

zondag 14 juni 2009 - 22:03
rialle

Rialle

Hallo Varen, was je ook in Heerlen vanmiddag? Had ik het maar geweten.....misschien zijn elkaar wel tegengekomen want ik was er ook, samen met Ernestine, en het was GEWELDIG!
Ik tuinier nog niet zo lang en dit was mijn allereerste (maar beslist niet de laatste!!) open tuindag waar ik ben geweest en ik heb genoten ondanks het slechte weer.
Wát een rozenpracht, en wát een verscheidenheid aan planten en tuinen. Ook de groentetuin vond ik fantastisch opgezet. Dit inspireert écht!
Ooh had ik maar meer plaats.........!!!

Groetjes Rialle
zondag 14 juni 2009 - 22:37
Peppody

Peppody

had ik dat maar geweten! Zo dichtbij, dat was wel de moeite waard geweest zo te zien!
donderdag 18 juni 2009 - 11:28
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 3? (beveiligingscontrole) *