Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
de hortensia van op de derde foto heb ik ook in de tuin en op het kaartje stond "hydrangea serrata blue bird"
maar ik heb al in tijdschriften foto's gezien die erop gelijken en schrijven ze over een hydrangea macrophylla terwijl die laatste bij mij ronde bollen zijn
een hele mooie dahlia , ik die niet van dahlia's hou wel deze vind ik fantastisch mooi vooral de kleur ... prachtig .
Betref de roos zal het moeilijker zijn om te vinden, want er is veel meer voor nodig om ze thuis te krijgen nl geur, groeiwijze, blad , struik ... ed
het beste is om met een roos naar een rozenpark te gaan en daar te gaan vergelijken , is het géén éénmalige bloeier zou ik dan al niet in juni gaan , dan heb je die al geelimineerd.
Ik durf het bijna niet meer te zeggen maar Coloma st-pieters-leeuw is één van de grootste van Europa met 3000 rozensoorten of het Vrijbroekpark in Mechelen (kleiner)
de hortensia van op de derde foto heb ik ook in de tuin en op het kaartje stond "hydrangea serrata blue bird"
maar ik heb al in tijdschriften foto's gezien die erop gelijken en schrijven ze over een hydrangea macrophylla terwijl die laatste bij mij ronde bollen zijn
groetjes chantal
lywi, ik heb op de site van pieters hortensia iets gevonden nl dat er een macrophylla bestaat met "platte "
bloemen dus niet altijd bolle bloemen maar de uwe is toch wel een serrata hoor , je moet eens gaan kijken op google gewoon al hortensia tikken en hij staat op eerste