Dit vind ik de prachtigste: Pelargonium Victis snow, ook een rechtopgroeiende voor bloembakken en perken.
Ook de appelblossom, bij mij heeft die bijna gans de winter door gebloeid en is nog altijd bezig.
Zijn het allemaal stekjes van je eigen planten?
- Die Victis snow is schitterend, maar er is maar een ding aan, dat door het grote geweld (veel bloemblaadjes) van die bloem, juist heel snel zichtbaar is dat het geregend heeft en hij iets bruiner wordt
-Behalve de Mexicanerin die ik juist op de kop getikt heb en die laatste waarvan we de soortnaam niet weten en die een gekregen stekje is, hebben we hier alles zelf gestekt, sommige hebben we reeds jaren. Ze hebben soms wel 2.5 tot 3 euro gekost, maar als je bedenkt hoeveel stekken we daar reeds uit gehaald hebben, hebben we dat al lang terug. En ook voor specialekes, durf ik wel nogal eens mijn portemonnaie openen.
we hebben er nog een paar soorten, de Tom Cat en de Rio Grande maar daar heb ik nu nog geen bloem van
vroeger hadden we ook veel van die franse pelargonia, met groot blad voor eerder in potten; de chocolate , de peggy sue, velvet duet......enz.....heerlijke kleurcombi's ; maar een mens moet soms eens snoeien he en dan geef je het maar aan iemand die er plezier van heeft
Jo
Die Tomentosum is heerlijk he met zijn velouren blad, ik heb hem hier jaren gehad, gewoon al aan dat blad komen heerlijk. er was zelfs iemand op een open tuindag die zei dat ze die in de serre tussen de tomaten zette.
Heb je ook die Fragans die naar den ruikt? klein wit bloempje niet veel voorstellend. Die hebben we nu niet meer gestekt. moet schiften he
maar die quercifolia die heb ik nog nooit gezien, op naar een bricocenter....thanks voor tip