Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dit jaar bloeit hij wel erg lang door en iedereen die hier komt staat er versteld van dat hij nog in bloei staat.
Bij de meeste is hij al op zijn retour maar bij mij blijft hij nieuwe scheuten aanmaken die dan ook weer in bloei komen. [afbeelding verwijderd niet-https] [afbeelding verwijderd niet-https]
ja ik ook Sophora ik ga die dan ook eens kopen.
Heb ik al dikwijls voor gestaan en dan toch niet gekocht omdat ik al een paar heb die erop lijken enz.
Maar nu na wat ik zie en lees
In het echt is hij wel wat donkerder van kleur maar zekers niet lichtblauw ligt waarschijnlijk aan de plaats waar hij staat bij mij krijgt hij alleen s,ochtends de zon van opzij, en de rest van de dag is het halfschaduw. Maar hij bloeit erg rijk.
Theodora, je hebt The President erg goed gefotografeerd, klasse! De kleur komt erg goed overeen met RHS 86A zoals in het register is beschreven, dit is voor ons de standaard voor de kleuren van een Clematis. Dit gebruik ik ook als ik een nieuwe cultivar/hybride beschrijf.
Er is maar 1 The President zie The International Clematis Register and checklist blz. 313
Ik heb ook een president staan. Ik had gehoopt op een weelderige groei maar dat lukt op de een of andere manier niet. Ik heb maar 2 stengeltjes
Maaaaar..............hij was uitgebloeid en nu komen er inderdaad ook weer nieuwe knoppen in bloei. Dat verbaasde me al, vorig jaar heeft ie maar 1 keer gebloeid.
Tis wel een hele prachtige clematis zo donker van kleur.
Ook bij mij krijgen ze voldoende water en meststoffen.
Maar ook de borders worden elk voor en najaar voorzien van compost en patentkali daar worden je planten steviger van dus ook gezonder.