Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Bedankt voor jullie reactie's.
@Centinel wat moeilijkheid betreft is dat je hem op de juiste plek en de nodige aanvulling voor het plantgat. Hier staat hij halfschaduw en in een grondmengsel van lavagrit, turf en de aarde waar hij komt te staan.De grond moet goed doorlatend zijn dus geen natte voeten. Maar welke plant wild dat wel. s'Zomers bij droogte water geven liefste dagelijks en de uitgebloeide bloemen verwijderen. Van nature is het een bosplant die aan de rand van het bos staat.
Zo moeilijk lijkt het eigenlijk niet.
@Printemps deze planten heb ik mee laten brengen uit Schotland maar ze zullen hier ook wel ergens verkrijgbaar zijn. Hier in Nederland bied Intr....tuin de M.betonicifolia aan.
Printemps wat goed dat je de plant nog hebt kunnen vinden. In september heb ik zaden van de M. Lingholm gezaaid en op het moment heb ik toch zo,n 80 zaailingen staan waarvan ik al een deel kan verspenen. Maar dan nog de winter doorkrijgen.
khad er int voorjaar eentje gekocht, heeft nie lang geleefd, volgend jaar nog eens proberen en alst dan weer nie lukt is dat er ook eentje voor de NOT lijst
@Printemps als de Meconopsis bloemen krijgt dan kunnen er ook zaden aankomen.
@Marero jammer dat hij het niet gehaald heeft. Ze staan het liefste een beetje in de schaduw en in goed doorlatende grond ze houden niet van teveel nat in de winter. Je kunt in het plantgat het beste grit en turf door de grond mengen. In te warme zomers de plant water geven. Het blad sterft s'winters af en in het voorjaar komt hij weer boven de grond. Je kunt s'winters een dek geven maar dit is niet voor de kou maar vanwege de nattigheid.
hij heeft zelfs de zomer nie overleefd en hij stond nochtans op de juiste plaats maar er stonden wel planten rond, misschien hield hij niet van het volk rondom hem?der zijn er nog zo die nie graag tussen de rest staan hé, kgaan hem volgend jaar in ne grote pot zetten dan heb ik der meer zicht op en kan ik hem gemakkelijker verplaatsen alst nie goe ga