menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boompioen

Ga naar meest recente reactie

annis

Annis

[afbeelding verwijderd niet-https]

Hier in volle knop.

De open bloem is 20cm.
zondag 4 mei 2008 - 19:51
lentemode

Tekst aangepast

Lentemode

Tjonge Annis, VEELBELOVEND, hé !!!
Haar rokken zijn echt heel mooi zachtroze ...

Groetjes,
Mia
zondag 4 mei 2008 - 20:33
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Prachtig Annis! Zo mooi om te zien, deze bloem! Geniet er maar van!
zondag 4 mei 2008 - 21:13
lentemode

Lentemode

Nog een dom en nieuwsgierig vraagje, Annis...

Hoeveel knoppen draagt zo'n boompioen dan ?

Groetjes,
Mia
zondag 4 mei 2008 - 21:29
an

An

kan je deze makkelijk zaaien
en hoe lang duurt het dan voor dat ie zulke mooie bloemen geeft?

echt een top bloem(foto)
zondag 4 mei 2008 - 22:36
pioen

Tekst aangepast

Pioen

Nogmaals een poging om een foto in te voegen.

Mijn boompioen geeft dit jaar 8 bloemen en het worden er ieder jaar meer. Boompioenen zijn volgens mij niet te zaaien. Vermeerdering gebeurt met enten op een kruidachtige pioen.

Ik zie dat het me nu gelukt is alleen staat de foto nog dwars. Nu kan ik ook wat meer foto's van mijn overige pioenen (inmiddels meer dan 50 stuks met de zaailingen erbij) plaatsen.

Groetjes Rien Pioen
zondag 4 mei 2008 - 23:40
annis

Annis

Op dit moment heeft mijn boompioen 2 bloemen. Ik heb hem nu 2 jaar maar ik heb deze bij een verandering van een tuin meegenomen de nieuwe eigenaar wou deze pioen niet meer in de tuin. De boom pioenen of struiken hebben toch een aantal jaren nodig om zich goed te settelen.

Rien wat is dat een prachtige kleur die je daar op de foto hebt. Het klopt dat een boompioen op een struikvorm wordt geent en niet te zaaien is. Vaak wordt weleens de fout gemaakt dat de boompioen niet diep genog wordt geplant want deze moet met de enting in de grond staan. Het is de bedoeling dat het geente deel zelf wortels gaat aanmaken anders loopt de struivorm weer uit. Bij de struikpioenen is het dat je deze niet te diep mag planten anders krijg je geen bloemen.

Ik weet helaas de naam niet van mijn boompioen.
maandag 5 mei 2008 - 15:23
pioen

Tekst aangepast

Pioen

Als je het eenmaal door hebt dan is het toevoegen van een fotootje niet meer moeilijk dus.... hierbij een foto van mijn vroegste Pioenroos NOVA het is een lichtgele enkele pioenroos. Hoewel Nova eigenlijk geen snijpioen is vindt ik hem in een vaas toch ook apart. zie foto.
Deze kruidachtige (dus geen boompioen) bloeit dit jaar 14 dagen later dan vorig jaar maar een week eerder dan in 2006. Hieraan kan ik ook zien wanneer de overige pioenrozen in bloei te verwachten zijn.

Als jullie geintresseerd zijn wil ik ook van de volgende bloeiende pioenen een foto plaatsen ik heb meer dan dertig soorten en dit jaar gaan er ook zaailingen van vier jaar oud bloeien. Wat voor bloemen daar aan komen is ook voor mij nog een verrassing al denk ik dat ze erg op de moederplant zullen lijken omdat ik niet bewust kruisbestuiving heb toegepast.

gr.
Rien Pioen

dinsdag 6 mei 2008 - 00:04
linderic

Linderic

Hoi Rien ,

Hele mooie bloemen zijn dat , ben ik mis als ik zeg dat die zo lekker ruiken of hebben niet alle pioenen een geur of heb ik het over een andere bloem?

groetjes Linda
dinsdag 6 mei 2008 - 22:14
pioen

Pioen

Beste Linda,

Er zijn pioenen die lekker ruiken maar er zijn er ook die in het geheel niet ruiken of zelfs een geur hebben die niet lekker is. Pioenen worden hoofdzakelijk op hun uiterlijk beoordeeld. Er zijn verschillende bloemvormen zoals de enkele anemoonachtige zie foto vorige bericht tot de zeer gevulde bomachtige bloemen. Zodra ze bloeien zal ik ook daar foto's van plaatsen

Groetjes Rien
dinsdag 6 mei 2008 - 23:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).