Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Echinacea Purpurea Baby Swan white, dat is de kleine echinacea, wordt ten hoogste 50 cm en heeft zoals de White Swan een witte kleur met groene zweem er door heen en met een groen oranje schijf in het midden.
De stengels zijn meer vertakt dan de grotere soort
Bloeit van juli tot oktober en verlangt zon tot half schaduw
Hallo Minoekske,
Weer een mooi bloempje, ik heb zelf de andere die je overal ziet staan, de gewone zeg maar, ik weet de naam er niet van,
Ik wist niet dat er andere echinacea's waren, weer iets geleerd
het hart van een Echinacea begint min of meer plat, lichtjes afgerond en naarmate ze verder bloeit kom het hartje hoger en gaan de bloemblaadjes hangen om zo af te vallen.
Het dik rond hartje zorgt dus de hele herfst en deel van de winter nog voor een beetje show
iets eigenaardig aan de rode zonnehoed die dus Echinacea purpurea heet in het latijn, is dat zelfs in het nederlands als ze wit is "witte rode zonnehoed" heet .
Ze blijft dus rode zonnehoed heten zelfs als ze wit is ook in het latijn Echinacea Purpurea white
Maar ik bedoel waarom ze dat ook bij een witte zetten?
citeer: iets eigenaardig aan de rode zonnehoed die dus Echinacea purpurea heet in het latijn, is dat zelfs in het nederlands als ze wit is "witte rode zonnehoed" heet .
Ze blijft dus rode zonnehoed heten zelfs als ze wit is ook in het latijn Echinacea Purpurea white citeer
Er bestaan regels voor de naamgeving van planten (nomenclatuur) en dat verklaart de naam:
De geslachtsnaam is Echinacea en binnen dat geslacht bestaan verschillende soorten, waar Echinacea puprurea er 1 van is. De soort kan op zijn beurt weer verschillende varieteiten en cultivars hebben. Een varieteit komt van nature voor terwijl een cultivar door mensenhand (kwekershand) ontstaan, bijvoorbeeld door kruisingen van verschillende soorten. Dat is met Echinacea's volop gebeurd!
De soort kan worden aangeduid met een naam die naar een kleur verwijst. Dat betekent niet, dat alle cultivars dan ook die kleur hebben.
jawel, maar wat ik ondertussen wel merkt vergeleken met de gewone rode Zonnehoed is dat ze zich niet uitzaaien en ook niet in volume toenemen.
Ze blijven dezelfde kleine plantjes en verdragen geen concurrentie van andere planten.