"Hier zijn alleen geschokte reacties geweest van mensen die niet akkoord zijn met gekooide dieren! "
geschokt lijkt me een erg overdreven reactie op iets dat heel gangbaar is: In elke dierentuin leven uilen in kooien.
En als je niet accoord bent met gekooide dieren....dan kun je bij bijna elk huis aanbellen om alle muizen, ratten, hamsters, gerbils, slangen, kanaries, zebravinken, parkieten, cavia's en konijnen te gaan bevrijden.
Oh en deze dieren vrijgelaten in de natuur overleven maximaal 2 weken, omdat ze niet zelf voeding kunnen vinden en zich niet weten te verdedigen tegen ehcte wilde dieren.
En je mening uiten is ieders recht, maar het is altijd af te vragen of je die per se moet uiten, en wat je ermee kunt bereiken.
En geld vragen voor een dier waar jijzelf heel veel tijd, moeite en kosten aan gehad hebt, vind ik niet meer dan normaal.
Gratis weggeven werkt juist verkeerd fokken in de hand, omdat dan iedereen aan zo'n beestje kan komen.
Iemand die het er voor over heeft om er 100 euro voor neer te tellen, heeft in elk geval goed nagedacht over zijn aanschaf en begint er waarschijnlijk niet zonder gedegen voorkennis aan.
Op die manier komt zo'n uil niet van een mooie ruime volière terecht in een huiskamerkooitje van 60 bij 60 cm.
Oh en mijn katten lopen wel lekker vrij rond in de natuur.... en daar zijn mensen ook weer verbolgen over....