Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hoi Martine,
Wat ik er nog van weet is dat je hond een paspoort moet hebben, inentingen gehad moet hebben en, liefst ook nog een penning met daarop naam, eigenaar, telefoonnr aan de halsband. De hond het best in een bench in de auto meenemen.
Eventueel tegen wagenziekte pilletjes meenemen. Nu alvast beginnen om hem regelmatig mee te nemen in de auto. Kan hij er aan wennen.
groetjes,
Rita
Wij hebben de hond al vaak meegenomen op reis.
Buiten de inentingen moet je ook zorgen dat zijn paspoort in orde is en dat je het mee hebt.
Zijn persoonlijke spullen en kussen neem je best ook mee, dat weet je duidelijk al .
Voor de rest: laat hem nooit te lang in de auto alleen, zeker niet bij warme dagen, dan best helemaal niet. Veel laten drinken ook.
Als hij gewoon is van met de auto mee te rijden zal het geen probleem zijn, het reizen op zich. Als je aankomt in het vakantiepark, geef hem dan meteen een plaatsje door zijn kussen en speeltjes ergens te leggen en blijf dan even bij hem op die plek, zo went hij het snelst.
Meestal vinden de honden het super hoor, dat ze meemogen.
na een wandeling in Spanje zat mijn hond vol egelteken. had het gelukkig tijdelijk gezien en ben een spuitbus tegen die enge beesten gaan kopen.
sindsdien nam ik altijd zo'n produkt mee.
best dat je ginder je hond hierop onophoudelijk controleert.
Een goeie site met info over regels e.d. in allerlei landen is www.dogsincluded.nl . Je vindt er trouwens ook vakantieverblijven e.d. waar honden mee mogen.
Dank je wel beste Agda maar ik heb deze site al doorgekregen en ben er al gaan informeren.Veel nuttige tips gekregen ook over dat muilbandje en als we door Duitsland rijden een veiligheidsgordel .Wij hebben een vakantiehuisje gehuurd waar honden welkom zijn.
Groetjes Martine
denk aan de incubatietijd van de inentingen. De inentingen moeten voordat je op reis gaat ingewerkt zijn. Dat is bij pups langer als bij volwassen honden. Dit kan enkele weken/maanden zijn, afhankelijk waarvoor je laat inenten. Dus niet laten inenten b.v. twee dagen voordat je vertrekt. De dierenarts kan je hierover meer vertellen. Beter te vroeg dan net een paar dagen te laat. Alhoewel ik nu de grenzen open zijn, nog nooit ben gecontroleerd. Toen ik vroeger zelf bij de douane zat werd er wel degelijk op gecontroleerd. En er wordt tegenwoordig steekproefsgewijs gecontroleerd, ook aan de grenzen, ondanks het Accoord van Schengen.
dauwtrapper
hartelijk dank voor u info over inentingen
maar onze Ozzie heeft al zijn inentingen gehad in maart en wij gaan pas eind augustus op reis.
Ik zal enkel nog medicatie moeten halen voor reisziekte want daar blijft hij toch last van hebben.
groetjes Martine