Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hallo. Ik heb 3 kippen, en een koppel eenden. Nu wil ik een haantje bij de kippen doen. Heeft iemand hier ervarng mee? Hoe kan ik het best tewerk gaan?
Hartelijk dank. Antoine
Hallo Antoine,
Ik heb al bijna 20 jaar kippen. Uit ervaring weet ik dat drie kippen voor één haan niet genoeg is. Het ideaal is tien kippen per haan. Ik weet niet hoe groot het stuk grond is waar de dieren lopen, hier lopen voor het ogenblik twaalf kippen en een haan op een oppervlakte van ongeveer zes are of tien meter op zes meter. Wil je nog meer inlichtingen vraag gerust.
Groetjes
Drie legkippen is inderdaad een beetje weinig voor een haan van vergelijkbare grootte of ras. Ze zullen er al gauw naakt en verfomfaaid uit zien.
Een krielhaantje kan een betere oplossing zijn.
Ik heb er momenteel eentje te veel, een Hollandse kriel. Verder weet ik nog wel iemand hier in de buurt die een een Luikse Bsettehaantje wil weg doen, ook gratis.
Het is wel 100 km rijden heen en terug van bij jullie. Ik weet niet of je daar tegen op ziet?
Hallo Danny 2,
Ik woon ook in België hoor, blijkbaar heb in mij vergist in de afmetingen. Maar ja missen is menselijk he, waarschijnlijk is mijn hoofd nog niet helder na de feestdagen. De kippen lopen wel op 6 are dus 60m op 10m.
Groetjes
York