menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haantje erbij

Ga naar meest recente reactie

Antoine

Antoine

Hallo. Ik heb 3 kippen, en een koppel eenden. Nu wil ik een haantje bij de kippen doen. Heeft iemand hier ervarng mee? Hoe kan ik het best tewerk gaan?
Hartelijk dank. Antoine
zondag 4 januari 2009 - 17:40
York

York

Hallo Antoine,
Ik heb al bijna 20 jaar kippen. Uit ervaring weet ik dat drie kippen voor één haan niet genoeg is. Het ideaal is tien kippen per haan. Ik weet niet hoe groot het stuk grond is waar de dieren lopen, hier lopen voor het ogenblik twaalf kippen en een haan op een oppervlakte van ongeveer zes are of tien meter op zes meter. Wil je nog meer inlichtingen vraag gerust.
Groetjes
zondag 4 januari 2009 - 19:51
danny2

Danny2

Hallo Rini,

julie in Nederland hebben kleine 'are', bij ons is één are al 10 x10 m, normaal is per kip ongeveer 6m² nodig.

groetjes danny
zondag 4 januari 2009 - 20:16
jdcoster

Jdcoster

Drie legkippen is inderdaad een beetje weinig voor een haan van vergelijkbare grootte of ras. Ze zullen er al gauw naakt en verfomfaaid uit zien.
Een krielhaantje kan een betere oplossing zijn.
Ik heb er momenteel eentje te veel, een Hollandse kriel. Verder weet ik nog wel iemand hier in de buurt die een een Luikse Bsettehaantje wil weg doen, ook gratis.
Het is wel 100 km rijden heen en terug van bij jullie. Ik weet niet of je daar tegen op ziet?
zondag 4 januari 2009 - 21:15
Matabish

Matabish

Ga toch ook eens inlichtingen vragen bij de gemeente of je wel een haan mag houden??
Hier in onze gemeente mag het niet vanwege het vroege kraaien!

Groetjes,
Matabish.
maandag 5 januari 2009 - 01:30
York

York

Hallo Danny 2,
Ik woon ook in België hoor, blijkbaar heb in mij vergist in de afmetingen. Maar ja missen is menselijk he, waarschijnlijk is mijn hoofd nog niet helder na de feestdagen. De kippen lopen wel op 6 are dus 60m op 10m.
Groetjes
York
maandag 5 januari 2009 - 14:38
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).