Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Waarschijnlijk heb ik dit jaar weer enkele jonge kippen teveel,dit zijn Java kippen.
Dit zijn kleinere kippen en leggen dus ook kleinere eieren (u moet er dan maar eentje meer eten)
Voor de hennetjes vraag ik 1 euro, de haantjes zijjn gratis.
Hiernaast ziet u de fiere papa
Bent U Jan?
Bent U het waar ik kippen en de diepbetreurde haan Jefke van heb?
Indien U het bent, wilt U er van mij ook hebben? ik denk dat ik er al van iedere hen kleintjes heb gekregen. Jefke is de kop uitgebeten door een hond van vrienden. Er zit nu zelfs een kip te broeden op het dak van het ex-hondenhok. Jefke heeft al een paar zonen. Klein maar zeer dapper. De dapperste onder hen is Kamiel. Amai, die ga ik Durex moeten kopen.
groetjes
Rita,
Ja da ben ik. Ik hou mij wel bezig met geboortebeperking. Ik laat onder iedere broedende hen
maar 1 a 2 eieren liggen,zodat de kuikens in aantal beperkt blijven.
Ook oppassen met het aantal haantjes ( 1 haan per 6 é 8 kippen is genoeg)meer hanen kunnen aanleiding geven tot vechtpartijen onder de hanen.
Grt
Jan
Jan, maar ik mag die draaien of keren dat duurt potverdikke zeer lang voor ik weet of het een haan of een hen is. Wanneer ik het eindelijk zie is het al weer gebeurd.
Misschien, dat ik nog 2 kippetjes zou willen bijvoegen bij mijn toom.
Eentje overleden vorige week en zou er graag paar bijwillen, krieltjes, hoeven zelfs niet van een bepaald ras te zijn...
Heb je nog steeds hennetjes teveel?
Hoe zijn die qua karakter? Kleur?
Ik heb waarschijnlijk nog wel enkele hennetjes teveel. Qua karakter zijn dit zeer levendige dieren.
De kleuren zijn zoals op de foto, ze lijken nml sterk op de haan. Enkele zijn nog te klein,zodat hun kleur nog kan veranderen.Ik ben van Pellenberg,nabij Leuven.
Grt
jan
Dag Jan,
Ik ben op zoek naar kleine kipjes. We hebben al een krielkip en haan, maar het zou beter zijn mochten er nog wat kipjes bijkomen. (De haan gedraagt zich voorlopig nog wel, maar toch...) Wij wonen in Rotselaar, dus dat komt goed uit. Heb jij er nog over, dan zou ik ze graag komen kopen?
jan, ik heb weeral 13 kuikentjes, ik heb ze nu afzonderlijk gezet met de moeder. Maar nu weet ik echt niet wat ik moet gaan doen nu het kouder gaat worden. Morgen zou er nachtvorst komen hier bij ons, moet ik die dan warmer zetten ttz. ergens in de garage? maar hoe ik dat moet gaan doen dat weet ik echtwaar niet.