Hallo ,
Zelf hebbe wij een kuikentje grootgebracht tot nu bijna een jonge kip.
Mijn dochter kwam er mee thuis de week voor pasen .IK heb een oude visbak (grote) genomen
en onze kleine Berhta er in gezet met een oude bureaulamp die heel de dag opstond en zo de bak
verwarmde op de bodem lag houtstrooisel en als eten kreeg zij kuikenmeel haar drinkbakje was een
drinkbakje uit een vogelkooi zodat ze er niet in kon zitten.Een oude sok deed dienst als nestje later
hebben we dat vervangen door hooi.Toen ze te groot werd voor de visbak heeft ze nog een tijd in een
groot vogelhok gezeten ook dit werd te klein en dan is ze verhuisd naar de serre toen het daar te
warm werd heeft mijn man een hok voor haar gemaakt en nu zit ze buiten met een grote loop .
Haar kuikenmeel word sinds 14 dagen gemengt met kippen eten en mijn dochter wacht vol spanning
naar het eerste eitje.Je zal zelf zien dat het dons verdwijnt en er veren komen eerst op de vleugels zelf
ze zijn dan wel niet op hun mooiste maar uiteindelijk komen er overal veren.Je hebt er wel wat werk
mee maar je krijgt ook een band met ze .Het belangrijkste is wel ze warm houden en zorgen dat ze
geen diarree krijgen.
vriendelijke groeten Martine