Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Hai Han, ik heb ook nog nooit gehoord van zaadjes, wel van bollen.
Dit terwijl ik de zaadofiel ben van het TuinForum.
Maar.....mocht je echt zaadjes heben, houd ik mij wel aanbevolen.
A.U.B.
Gegevens vind je bij mijn profiel, vast bedankt.
Groetjes, Jeannette
p.s. zo hebben wij tulpenzaadbollen in de tuin, wat ook bijna nooit voorkomt.
Het duurt alleen nog wel even voor ze rijp zijn, eerst nog even flink de zon erbij.
hoi!!!
bedankt voor de zaadjes !!!
ik heb ze goed ontvangen !!
maar ik zocht juist eens op hoe je ze juist zou kunnen zaaien en ik kwam dit tegen :
http://www.tuinadvies.nl/planten_amaryllis.htm
maar je moet eens kijken naar het voorlaatste stukje ==> daar staat dat je ze niet kunt zaaien => is dit waar ??
ook al is het waar, ik vind het alleszins het proberen waard !!!!
groetjes !!
-xxx-
Nathalie
Hallo,
Het artikel waar jij naar verwijst gaat over Amaryllis belladonna. De zaadjes die aangeboden worden zijn waarschijnlijk van de Hypeastrum, die gewoonlijk ook amaryllis genoemd wordt. Hypeastrum vormt wel zaad, als je enkele planten bij elkaar hebt die gelijktijdig bloeien. Het duurt wel enkele jaren vooraleer de bollen groot genoeg zijn om ook te bloeien. Tot zolang de planten niet in winterrust laten gaan, ttz, houd ze gewoon warm en licht genoeg in de winter zodat ze blijven groeien.