menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden van pepers

Ga naar meest recente reactie

dju815

Dju815

Ik zou graag zelf pepers beginnen te kweken, en ben daarom ook op zoek naar zaadjes.
Liefst zou ik kweken:
- Jalapeno
- Cherry
- Habanero
- Scotch Bonnet
- Fresno
Weet er iemand waar ik aan zaadjes voor deze pepers kan geraken

Met vriendelijke groet
zondag 7 januari 2007 - 11:50
de_lange_van_Bilze

De_lange_van_Bilze

Hallo dju815,

WELCOME ON THE FORUM

Ik kan je niet helpen maar ik denk dit wel een interessant topic is bij de groenten.
Daar zitten een paar tomaten- en peperfreaks die je zeker zullen kunnen helpen, o.a. tomatenboer zal dit zeker een interessant topic vinden.

Veel succes bij je zoektocht.

De lange van Bilze
zondag 7 januari 2007 - 19:00
Chili

Chili

Ik zou graag zelf pepers beginnen te kweken, en ben daarom ook op zoek naar zaadjes.
Liefst zou ik kweken:
- Jalapeno
- Cherry
- Habanero
- Scotch Bonnet
- Fresno
Weet er iemand waar ik aan zaadjes voor deze pepers kan geraken

Met vriendelijke groet
maandag 29 januari 2007 - 17:32
Tomateboer

Tomateboer

Hallo,
En welkom hier!
Ik heb uw vraag maar naar hier verplaatst, waar je meer kans hebt dat er iemand zal terug antwoorden.
Ik heb een Jalapeno peper, maar dat is dan ook het enige van op uw lijstje.
Tomaten geen probleem maar pepers he

grt
Angelo
dinsdag 13 februari 2007 - 07:44
Tuinkabouter1966

Tuinkabouter1966

Diverse zaden van bloemen, groenten, fruit en kruiden te koop of te ruil. Kijk hier http://www.freewebs.com/belevenissen-van-een-tuinkabouter
donderdag 15 februari 2007 - 14:09
lacegarden

Lacegarden

ik heb uw bericht veel te laat gezien, door omstandigheden(ziekenhuis) deze laatste dagen bijna niet op de mac geweest. Ik heb al 58 verschillende soorten gezaaid pepers van mild naar zeer heet, van zoet naar scherp ook in vele vormen.

Ik heb ook veel paprikas gezaaid. Ik ga zien er, is nog een doosje dat ik vandaag zou willen zaaien, ik laat je weten welke het zijn. Maar ik wil wel ruilen, maar geen tomatenzaden of geen pepers of paprikas meer. ik heb daar al te veel soorten van.
groetjes
rita
zaterdag 17 februari 2007 - 08:36
lisa

Lisa

rita, heb je een mailtje gestuurt
groetjes lisa
zondag 18 februari 2007 - 10:39
Heidie

Heidie

Ik weet niet of je wel aan de pepertjes zelf kunt komen, want dan droog je de zaden en ga je daarmee aan de gang.
Ik heb mijn eerste pepertjes uit het nasi pakket gehaald.
Werkt prima, ik heb alleen geen idee welke dat het zijn.
zaterdag 24 februari 2007 - 03:48
Tine

Tine

In het nasi pakket zit de spaanse peper ofwel lombok genaamd. Dit is een peper die nogal wisselt in scherpte.

Tine
zaterdag 24 februari 2007 - 08:57
Heidie

Heidie

In het nasi pakket zit de spaanse peper ofwel lombok genaamd. Dit is een peper die nogal wisselt in scherpte.

Tine

Dank je tine,
ik dacht dat het smaakverschil kwam doordat ze langer haddden gestaan voordat ze geoogst werden!
Wel leuk om nu te weten dat het de Lombok is.
Dank je
zaterdag 24 februari 2007 - 10:56
Tine

Tine

Heidi, de scotch bonnet doet denken aan de Madam Jeanette. Deze peper is te koop bij Surinaamse winkels. Ik heb daar vorig jaar ook mee gezaait, maar geen grote oogst gehad. Waarschijnlijk kwam dat omdat ik te lang met vakantie ben geweest. Ik had ze nl in potten staan. Dit jaar gaan ze dus in de volle grond. Als je van deze peper zaden wilt hebben, moet je me je adres maar mailen.

Tine.
zaterdag 24 februari 2007 - 11:11
Heidie

Heidie

Heidi, de scotch bonnet doet denken aan de Madam Jeanette. Deze peper is te koop bij Surinaamse winkels. Ik heb daar vorig jaar ook mee gezaait, maar geen grote oogst gehad. Waarschijnlijk kwam dat omdat ik te lang met vakantie ben geweest. Ik had ze nl in potten staan. Dit jaar gaan ze dus in de volle grond. Als je van deze peper zaden wilt hebben, moet je me je adres maar mailen.

Tine.

Tine, ik heb je een pm gestuurd.
Ik hoop van je te horen.
zaterdag 24 februari 2007 - 11:34
lisa

Lisa

tine, de pepperzaden die je gekocht hebt heb je gezaait ? ja da is nu vindingsrijk zijn

groetjes lisa
zondag 25 februari 2007 - 14:53
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).