Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik ben op zoek naar een donkerbladige ricinus (wonderboom).
Ik kan ruilen met volgende soorten: ricinus (groene vorm en rode bloemen), cleome, lupinus (blauw en wit), mirabilis, datura, akelei, gunnera tinctoria (mammoetblad).
De zaden van Ricinus communis bevatten het sterk toxische ricine (dodelijke
dosis voor een volwassene: 30 mg). De olie verkregen door koud persen bevat
geen ricine en is wat dat betreft veilig. Om dezelfde reden zijn de zaden en
wat achterblijft na persen zéér toxisch
Ikzelf heb de groene variant. En die is idd niet winterhard, bij -2 graden wordt de stam bruin en vallen bladeren af. Zelf geprobeerd
giftigheid is inderdaad "legendarisch". Vreemd dat ze er toch nog een laxeermiddel kunnen van maken.
Lijkt me leuk. Ben zaden aan het verzamelen.... Heb datura voor je als je wil. De wilde variant. Dus wel op tijd de appels d'ruit knippen anders heb je volgend jaar de hele tuin volstaan met deze plant.
@rita: Ik doe er alles aan om zo veel mogelijk kinderen uit m'n tuin te houden. En een beetje gif kan daar natuurlijk geen kwaad *grin*. Nee, just kidding. Toevallig dat juist de giftigste planten ook meteen de mooiste zijn (-:
You are right Raar maar waar! heb ooit eens bekeken welke planten in mijn tuin giftig waren, 90% score! Daarna gekeken welke planten geneeskrachtig zijn 90%. Raar maar waar, giftig= geneeskrachtig maar wel in de juiste verhouding/gebruik.
@rita.
Ik vond vooral het vingerhoedskruid wel een leuk voorrbeeld. Hartritme stoornissen als je pech hebt maar als je al hartritme stoornissen hebt ben je toch maar wat blij met een beetje digitalus. Je hebt daar niet toevallig nog wat zaad van liggen zeker? En nog wat andere spullen uit "Rita's Gifbeker"?
*grijns*
@rasay,
jawel, ik heb net een mail terug gestuurd. als je wil mag je er wat digitalis zaad bij doen. kijk maar, het hoef niet natuurlijk. ik heb helaas alleen maar datua zaad in de aanbieding vooralsnog. volgend jaar vast meer, andere zaken...