menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik zoek zaden van Mirabilis Jalapa en heb in de aanbieding...

Ga naar meest recente reactie

jufnaatje

Jufnaatje

Peterselie (Mooskrause staat erbij op het zakje)
Duizendblad -Achillea filipendulina
Akelei columbine - Aquilegia hybrida
Korenbloem - Centaurea cyanus
Tuinklokje canterbury bells - Campanula medium
Papaver - Papaver glaucum
Margrietje - Chrysanthemum paludosum

Van de eerste heb ik vrij veel, van de andere niet.

Wie helpt mij?????
dinsdag 2 maart 2010 - 12:26
annis

Annis

Jufnaatje stuur me een PM met je adres gegevens. Ik heb Mirabilis jalapa in het paars en gevlekt. Hiervoor hoef ik geen andere zaden.
Groetjes @nnis
dinsdag 2 maart 2010 - 16:15
Rita1960

Rita1960

Jufnaatje en als je de gele en een roze ook nog wilt.. even een PM..

en ik hoef ook geen andere zaden terug..

groetjes,

Rita
dinsdag 2 maart 2010 - 17:55
leeuwtje

Leeuwtje

Heb je een foto van die paarse mirabilis. Ik wist niet dat die er was en kan er ook geen foto van gevonden krijgen. Of bedoel je de roze?

dinsdag 2 maart 2010 - 18:51
annis

Annis

Jori ik heb deze gekregen en er staat paars op het zakje. Ik heb hem dus nog niet zelf gezaaid.

groetjes @nnis
dinsdag 2 maart 2010 - 19:16
Rita1960

Rita1960

@annis, heb je die toevallig van mij?? want dan is 't paars en niet roze!

Ik heb ze nl in de kleuren roze, paars en geel.. niet gevlamd en ook niet in het wit.
en de laatste zoek ik nog, de witte dus..

groetjes,

Rita
dinsdag 2 maart 2010 - 19:30
annis

Annis

Rita ik zou het niet precies weten of ik deze van jouw heb gekregen. Ze zaten als extra zaden ergens bij. Batah het zou mogelijk zijn dat het deze is maar ik heb ze zelf nog niet gezaaid en ook de bloem nog niet van gezien. Maar het klopt wat de een als roodpaars betiteld bij de ander fuchia is.

groetjes @nnis
dinsdag 2 maart 2010 - 20:25
Rita1960

Rita1960

Batdah, nee

Ik vermoedt dat de paarse en de roze hetzelfde zijn....het betreft een felle kleur die de een roodpaars noemt, de ander fuchsia...en het verzamelwoord....roze!

het zijn echt twee verschillende kleuren!

grt'n

Rita

dinsdag 2 maart 2010 - 21:01
Vlinderr

Vlinderr

Deze roospaarse kleur van de mirabilis jalapa wordt ' magenta' genoemd. Deze Mirabilis jalapa begint tegen de avond te bloeien en ruikt heerlijk zoet. De magenta kleurige bloemen lijken wel licht te geven in het donker.
dinsdag 2 maart 2010 - 21:02
jufnaatje

Jufnaatje

Ik ga morgen eens even rustig lezen wat jullie dames allemaal hebben zitten bediscussiëren hier, maar wilde alvast

BEDANKT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

zeggen!!!

tot mogguh
dinsdag 2 maart 2010 - 22:13
leeuwtje

Leeuwtje

Rita, ik zou ook graaf een foto zien van die paarse! Want indien echt duidelijk verschillend van de roze zou ik graag wat zaadjes willen als je er nog over hebt.
woensdag 3 maart 2010 - 00:23
jufnaatje

Jufnaatje

Goeiemorgen lieve dames,

Ten eerste: ik ben heeeeeeeeeeeeeeel erg blij met jullie.
Ten tweede: ik ben blij met alle kleuren die jullie kwijt willen
En ten derde: lukt het jullie ook niet om PM's te sturen??

Heel veel liefs!!!
woensdag 3 maart 2010 - 08:49
Rita1960

Rita1960

@ Batdah,
'k zal eens moeten zoeken naar een foto.

maar omdat ik niet kleurenblind ben heb ik gemeend de zaden van de 3 planten die ik heb in (3) drie verschillen kleuren in te delen...

@ Jufnaatje,
zal jou een pm zenden..

groetjes,

Rita
woensdag 3 maart 2010 - 09:26
jufnaatje

Jufnaatje

Hey Rita,

Okee blond hoor... maar waar zou ik moeten kunnen zien dat ik een berichtje van je heb??

Groetjes!
woensdag 3 maart 2010 - 14:25
Rita1960

Rita1960

In je mailbox van outlook express

groetjes,

Rita

@ Batdah,

Ik heb helaas de Mirabellis jalappa NIET foto staan
woensdag 3 maart 2010 - 18:14
jufnaatje

Jufnaatje

Ik heb even zitten denken hoe het dan komt dat ik die mail niet krijg... mijn werkmail in Luxemburg staat nog steeds als mijn mailadres opgegeven... oeeepppsss...

Even kijken of ik dat zelf kan veranderen of dat ik daar iemand voor moet aanschrijven...
woensdag 3 maart 2010 - 19:00
jufnaatje

Jufnaatje

@Rita

Mmoet gelukt zijn... Kan je die PM nog een keer sturen?

Grazie mille!!!!
woensdag 3 maart 2010 - 19:03
Rita1960

Rita1960

@Jufnaatje,

heb je een 2e pm gezonden!

@ Batdah...
ennuh.. genoeg gegeten ????

groetjes voor beiden,

Rita
woensdag 3 maart 2010 - 21:57
jufnaatje

Jufnaatje

@Annis

Jufnaatje: "jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! hoera! hoera!"

zus van jufnaatje: "zat er een zak met geld bij de post ofzo?"

jufnaatje: "neej, zaadjes van de mirabilis jalapa"

zus van jufnaatje:

hahahahahahaha

Hoe wist jij nou eigenlijk mijn adres???

Ennuh: ben er dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel happy mee! Van het weekend ga ik ze zaaien!
donderdag 4 maart 2010 - 18:43
Rita1960

Rita1960

Jufnaatje,

heb je een pm gezonden.. welke kleuren mis je nog?

kan je zus volgende week weer vragen: Nog een zak met geld??

groetjes,

Rita
donderdag 4 maart 2010 - 19:15
annis

Annis

Juufnaatje Hoe wist ik jouw adres? Van jouw natuurlijk of was het toch je zus. Jij of je zus had me een PM gestuurd met een adres en daar heb ik dus de zaden( ben ik blij dat ik niet per ongeluk de zak met geld heb gestuurd) naar toe gestuurd.
Ik wens je er heel veel plezier mee.

groetjes @nnis
donderdag 4 maart 2010 - 19:27
jufnaatje

Jufnaatje

Een zak met geld mag ook hoor
(maar dan koop ik er toch nog steeds plantjes voor ).

Dan is het dus toch gelukt je mijn adres te sturen, maar liet de site het me dus niet zien... Nah ja, alleen maar leuk zo'n verrassing!

PS: overigens zijn de dubbelzinnige grappen hier nniet van de lucht Sinds eind vorig jaar weer single en als ik dus nu zeg dat ik zaadjes heb... Nou ja....
donderdag 4 maart 2010 - 19:32
Rita1960

Rita1960

Heeeeel erg off topic.........

A Dirty mind is a joy forever

donderdag 4 maart 2010 - 19:41
jufnaatje

Jufnaatje

Overigens heb ik paarse en gevlekte gekregen...

Over een paar minuten volgt een foto
donderdag 4 maart 2010 - 19:45
Rita1960

Rita1960

Hi dan krijg jij van mij de gele en de roze!

donderdag 4 maart 2010 - 19:46
jufnaatje
donderdag 4 maart 2010 - 19:48
annis

Annis

Die waren dus van mij. Ik zal ze dit jaar ook gaan zaaien. Nu heb ik een andere soort gezaaid nl. de Mirabilis longiflora.Hier had ik helaas maar 4 zaden van.

[afbeelding verwijderd niet-https]

Foto is van het web. Als ik er dit jaar zaden van kan oogsten zal ik je hier wat van toesturem.

groetjes @nnis
donderdag 4 maart 2010 - 20:53
leeuwtje

Leeuwtje

De longiflora valt overdag een beetje tegen hoorde ik van Martje (de tuinen van Demen). Zij vertelde dat daarbij overdag de bloemen gesloten zijn. Dat deze pas 's avonds open gaan. En dat is voor haar dus niet praktisch als overdag de tuin open is.
donderdag 4 maart 2010 - 22:51
annis

Annis

Dat klopt Jori. Het is een echte avondbloeier. Zelf zet ik hem in een pot op het terras als hij dan s'avonds open gaat kan ik daar meer van genieten. Ben benieuwd naar de geur die s'avonds ook vrij komt.

groetjes @nnis
vrijdag 5 maart 2010 - 10:16
greener

Greener

Ik kan verklappen dat er ook Mirabilis zaden in de aankomende caroussel zitten

Sebas
vrijdag 5 maart 2010 - 20:16
Rita1960

Rita1960

Hoi Sebas,

ga jij dan ook meedingen naar de zaden???

groetjes

Rita

vrijdag 5 maart 2010 - 20:32
greener

Greener

hahaha,

nee hoor, ik heb de caroussel momenteel in bezit
Ik zal er Mirabilis in bijvoegen.
Ik heb toevallig als test een week geleden 6 zaden gezaaid, na 2 dagen kwam de eerste al op!!!
Mijn planten hebben dus goed zaad gezet

Sebas
vrijdag 5 maart 2010 - 21:17
leeuwtje

Leeuwtje

Ik heb ook wat zaden van Martje gekregen hiervan en die ga ik ook zaaien! Ik ben dol op geurende planten!
vrijdag 5 maart 2010 - 21:37
Rita1960

Rita1960

Sebas..

over welke caroussel heb jij het???

groentencaroussel NL-BE

zaden caroussel BE of de laatste

zaden caroussel NL???

groetjes,

Rita
vrijdag 5 maart 2010 - 21:46
greener

Greener

Zaden carrousel NL, ik heb er maar liefst 3 zakjes met M. Jalapa in gedaan ivm de vraag

Sebas
vrijdag 5 maart 2010 - 22:05
greener

Greener

En zet voor Mirabilis zaad in uw agenda:

http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=8&sid=19&tid=31148

Succes!

Sebas
vrijdag 5 maart 2010 - 22:13
Thanja

Thanja

Wat een prachtige plant!

@ Iedereen die deze plant in zijn tuin heeft. Is het een meerjarige plant of moet je ze elk jaar zaaien?

zaterdag 6 maart 2010 - 11:20
Rita1960

Rita1960

Nee, je hoeft ze niet ieder jaar te zaaien. In de herfst de wortels rooien en opslaan zoals dahliaknollen.

Ik heb ergens eens gelezen dat je ze kunt laten zitten en dat ze toch wel enigszins tegen vorst kunnen.

groetjes,
Rita
zaterdag 6 maart 2010 - 12:07
Thanja

Thanja

Hmmmm wortels rooien... Daar doen wij hier niet aan. Ik zou niet weten waar ik de knollen moet bewaren en ik ben ook bang dat ik in het najaar al weer ben vergeten waar wat ook al weer stond en welke er wel uit moeten en welke niet. (wij vinden onze siertuin prachtig, maar we hebben er eigenlijk niet zoveel verstand van... )

Misschien volgend jaar een keer zaaien en dan kijken of hij jaarlijks terugkomt. Ik vind het echt een prachtige bloem!

zaterdag 6 maart 2010 - 12:21
Rita1960

Rita1960

@ Leeuwtje,

mocht je nog zaden van depaarse variant willen ik heb nog welke!
stuur me dan even een pm met adres. kunnen ze a.s. maandag met die van jufnaatje oip de post.

groetjes,
en nog sorry voor de late beantwoording.

Rita

zaterdag 6 maart 2010 - 12:45
jufnaatje

Jufnaatje

Lieve allemaal,

Gister kreeg ik de zaden van Rita (DANKJEWEL RITA!!!! ) en was echt weer even blij. Het gaat eventjes een beetje mwoh met mij, dus ik kan al deze liefheid goed gebruiken...

Dus jullie zaadjes vallen in goeie aarde!

XXX
woensdag 10 maart 2010 - 10:07
jufnaatje

Jufnaatje

Kon het niet laten... de zaden zijn uitgekomen... even een fotootje...

Planten & Tuinbenodigdheden

woensdag 17 maart 2010 - 09:54
Vlinderr

Vlinderr

Ik begrijp jouw ' hoera!!!!" gevoel wanneer de eerste groene puntjes boven komen
woensdag 17 maart 2010 - 19:25
jufnaatje

Jufnaatje

@Vlinderr: goed hè... ik vind het hele proces zien toch elke keer weer een wonder...

@Rita+Annis: waar hebben jullie die vreselijk handige zakjes vandaan???

XXX
vrijdag 19 maart 2010 - 18:29
annis

Annis

De zipzakjes kun je op diverse plaatsen kopen. Ik heb verschillende maten. Laatst heb ik ze gehaald in een winkel met alles goedkope artikelen 100 stuks voor volgens mij nog geen euro. Deze winkels ik weet niet hoe ze heten komen meestal tijdelijk op plaatsen waar een winkelpand leegstaat. Hier hadden ze diverse maten.
Je kunt ze ook via internet bestellen maar dan zijn het vaak grote hoeveelheden.

groetjes @nnis
vrijdag 19 maart 2010 - 19:11
Thanja

Thanja

@ Jufnaatje: In een hobbywinkel zijn ze redelijk prijzig (100 stuks voor €2,95). Ik koop ze via Marktplaats. Zoeken op 'gripzakjes'. Je kunt dan ook kleinere hoeveelheden kopen. (in ieder geval vanaf 100 stuks en bij het adresje dat ik heb kun je ook kleinere aantallen kopen).

De manier waarop Annis ze koopt, in dat soort Eurowinkels heb ik ze nog niet gezien.
vrijdag 19 maart 2010 - 19:17
Rita1960

Rita1960

Jufnaatje,

ik heb ze gekocht bij verstedenpapier 1000 stuks voor incl verzend kosten net geen 14 euro's.. kan dus even vooruit
mocht je belangstelling hebben .. kan er welke aan je toe doe doen komen 100 stuks voor de prijs van versteden die op het pakje per 100 st staan 2,45 euro excl verzendkosten. ( en dat is niet zoveel in NL) ze zitten in een gripzakje waarin er 100 zitten.

en heel eerlijk.. ';t is beter dan zelf zakjes zitten te vouwen..

groetjes,

Rita
vrijdag 19 maart 2010 - 21:56
jufnaatje

Jufnaatje

Haha... zakjes zitten vouwen... alsof we in de gevangenis zitten:

Ik ga eens even een beetje scheumen op internet. Leuke bezigheid

Dankjulliewel!!
zaterdag 20 maart 2010 - 10:30
annis

Annis

Vaak doe ik ook het zipzakje ook nog in een papieren zadenzakje die ik dan zelf maak(inPaint) en daarna uitprint wel veel werk. De zaden van de Mirabilis gaan goed bij jouw zo te zien. Zelf heb ik de paarse en gevlekte nog niet gezaaid.

groetjes @nnis
zaterdag 20 maart 2010 - 12:05
Thanja

Thanja

@ jufnaatje: Als je wil heb ik wel enkele tomatenplanten voor je. Kun je me mailen op:XXX als je geïnteresseerd bent?

dinsdag 13 april 2010 - 20:43
jufnaatje

Jufnaatje

Hoi allemaal!

Ben weer even niet geweest. Sorry!! Ik ben in de mallemolen van ARBO terecht gekomen, in de tussentijd gesolliciteerd (een nieuwe baan per 01/08!), georiënteerd op een studie (gaat ook dit schooljaar beginnen!). Daarnaast therapie en veel mindsearching. Dus jullie kunnen je voorstellen dat ik meer met andere dingen bezig was...

Overigens ben ik wel veel met de tuin (van mijn moeder ) beziggeweest. Ik zal hieronder wat foto's zetten. Dat is pure therapie voor me. Onthaasten, zen worden. Heerlijk.

Nu begin ik langzaamaan wel te denken aan het nemen van zaden van het 1 en ander en komt het zaadjes-opstuurverhaal (de gripzakjes) weer om de hoek kijken. Dus ik zou aan Rita willen vragen of je zakjes op zou willen sturen. Dan stuur ik je vantevoren geld in een envelop ofzo??

@Thanja: sorry sorry sorry dat ik niet heb gereageerd op je vraag direct aan mij! Lief van je! aar ik heb op het moment 13 tomatenplantjes staan , dus geloof dat ik er niet meer nodig heb

Planten & Tuinbenodigdheden

zondag 27 juni 2010 - 11:15
jufnaatje

Jufnaatje

De tuin bij mijn moeder, rechts
zondag 27 juni 2010 - 11:18
jufnaatje

Jufnaatje

Hhm, daar ging iets niet goed... rechts dus...
zondag 27 juni 2010 - 11:19
jufnaatje

Jufnaatje

Iets werkt er niet... dus die houden jullie te goed
zondag 27 juni 2010 - 11:20
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).