menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Blauwe papaver

Ga naar meest recente reactie

kareltje

Kareltje

Wie heeft zaad van de blauwe papaver? Ik heb in ruil zaad van de gele papaver.
maandag 27 juli 2009 - 08:29
annis

Annis

Kareltje bedoel je de Papaver of de Meconopsis?

groetjes @nnis
maandag 27 juli 2009 - 16:37
kareltje

Kareltje

Dag, dank voor je snelle reactie. Ik bedoel de Meconopsis. Dacht altijd dat die ook tot de papaversoorten hoorde! Groet

Planten & Tuinbenodigdheden

maandag 27 juli 2009 - 17:20
annis

Annis

Hij behoort inderdaad tot het geslacht Papaveraceae. De gele papaver die je bedoelt is dat de Meconopsis cambrica? De foto die je geplaatst hebt is een van mij dus van deze soort heb ik zaden. Maar de naam klopt niet helemaal na opzoek werk te hebben gedaan is dit de M. betonicifolia maar ik heb hem gekocht als een M. grandis.

@nnis
maandag 27 juli 2009 - 17:48
kareltje

Kareltje

@nnis, Dank voor de reactie en de correctie. Weer wat geleerd! Als jij zaden hebt, mag ik daarvan wat van je kopen? Zou zeer fijn zijn. Ik vind ze zo mooi! En kennelijk zullen ze bij mij ook wel goed groeien, want de gele soort doet het al jaren bij mij goed en is de hele zomer actief met bloeien. Zo kleurrijk tussen al dat groen.
Groet Kareltje
maandag 27 juli 2009 - 18:02
annis

Annis

Als je mij je adres doormailt stuur ik je wat zaden op. Ik hoef er geen vergoeding voor. Op dit moment heb ik ook een aantal zaden gezaaid om te kijken of het gaat.
Hier heb ik nu een aantal soorten in de tuin staan M.betonicifolia, M. cambrica en M. napaulensis(satijnpapaver). Vrienden van mij zijn naar Schotland en brengen een aantal Meconopsis soorten voor mij mee.
Hier heb ik een site voor je waar veel informatie op staat over deze planten.

http://www.meconopsis.org/index.html

groetjes @nnis
maandag 27 juli 2009 - 20:12
hamamelis

Hamamelis

waaw, ziet er prachtig uit ! Is deze niet moeilijk te houden ?

Mochten er nog een paar zaadjes over zijn, ik hou mij graag ter beschikking

dinsdag 28 juli 2009 - 11:27
annis

Annis

Hamamelis als je me een mailtje stuurt met je adres zal ik je de zaden toesturen.

groetjes @nnis
dinsdag 28 juli 2009 - 20:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).