menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Washingtonia filifera met slappe blaadjes

raave95

Raave95

Ik heb hier enkele zaailingen van Washingtonia filifera. Ze groeien zeer goed maar ze hangen af. Ik heb ze ondersteunt met stokjes maar doordat dit mijn eerste keer is dat ik palmen plant weet ik eigenlijk niet of dit goed is. Op bijgevoegde foto is het duidelijker wat ik bedoel. Alle tips zijn welkom.
Groeten,
Olivier

Planten & Tuinbenodigdheden

zondag 12 april 2009 - 10:33
printemps

Printemps

Hallo

Ik heb een Phoenix zaailing staan en er staan momenteel 2 bladeren aan en die zijn ook gekruld en liggen ook tegen de grond
Dus ik denk misschien is normaal zo
Maar het kan ook zijn dat uw planten te donker staan ? staan ze waar de foto genomen is ?

mvg lentean
zondag 12 april 2009 - 11:08
matteke

Matteke

Dat lijkt mij niet echt normaal. Ik heb al héél wat palmsoorten gezaaid, ook Washingtonia filifera. En de bladeren bleven rechtstaan, nu moet ik wel zeggen dat ze in een serre zijn opgekweekt.
Ik denk zelf aan een tekort aan licht. De bladeren ''zoeken'' naar het licht en gaan in de hoogte groeien.
Het enige wat je hier aan kan doen is ze verplaatsen naar een lichtere plaats denk ik.
zondag 12 april 2009 - 12:06
raave95

Raave95

Hoi,

de foto is eigenlijk niet genomen waar ze normaal staan. Normaal staan ze aan een raam waar ze de ganse namiddag zon hebben. Voor het raam hangt ook geen gordijn dus eigenlijk lijkt het wel goed op een serre.

groetjes,
Olivier
zondag 12 april 2009 - 15:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).