menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Druivenlaar en kiwi

Ga naar meest recente reactie

bakkie

Bakkie

hallo heeft er iemand een druivenlaar staan of steken of jonge druivelaars over voor mij ??? en een kiwi daar ben ik ook naar op zoek (het mogen ook stekken van kiwi zijn of grootere planten als iemand één van die twee dingen heeft voor mij dan zou ik heel blij mee zijn ik zoek ze voor aan mijn moestuin vriendelijke groeten stijn (bakkie)





grtjs
maandag 9 juni 2008 - 08:19
lisa

Lisa

Hallo Bakkie,
Heb nog druivelaa staan daar kan ik wel stekjes van halen en van de kiwi heb ik alleen een manelijke en een vrouwelijke maar dit duur wel dan vrij lang tot ze bloeien-dacht ik-als je wilt geef ik ze me

groetjes lisa
maandag 9 juni 2008 - 12:27
bakkie

Bakkie

oké lisa dat is zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer goed geef je ze dan mee aan spinty (mat) kan je ze wel al stekken want anders gaan ze dood tegen dat ze bij mij zijn (die taken) schrijf ook bij welke die manelijke zijn en welke die vrouwelijk zijn oké vriendelijke groeten stijn (bakkie)





alvast bedankt
maandag 9 juni 2008 - 12:43
spinty

Spinty

Stijn ik heb ondertussen rode frambozen en aalbessen voor je.
Lisa geeft mij nog een wijnbes voor je mee.buiten hetgeen hierboven staat
in het najaar kan ik nog wel wat kleinfruit voor je stekken
wat druiven betreft: met stekjes
kom je een heel stuk maar als ik zie hoe je tuintje erbij ligt en met welke passie je bezig bent heb ik een voorstel bezoek de site eens van
http://www.wolfs-reben.de/impressum.html
ga daar naar rebsorten en dan tafeltrauben als daar iets bij staat wat je interesseert
mail mij dan omdat een lid van onze wijngilde daar geënte planten gaat halen
dit voorjaar betaalde ik €3-- per plant
groetjes
Mat
maandag 9 juni 2008 - 13:11
danny2

Danny2

Hallo,

druiven en kiwi kan je nu niet stekken, doe je best als ze gesnoeid worden in decemder of januari.
Druiven heb ik er nog wel in pot staan, stekjes van vorig jaar, mag je er wel van hebben. Kiwistekken zijn allen mislukt, zowel vrouwelijk als mannelijke plant.

groetjes danny
maandag 9 juni 2008 - 20:54
bakkie

Bakkie

dag spinty zou je eens willen vragen als jou vader of hij ook geen kleinfruit over geeft voor mij ik zou echt zeer blij mee zijn ik wil echt veel soorten en planten hebben van kleinfruit en dus jij hebt rode frambozen voor mij en aalbessen en lisa geeft wijn bessen aan mij en jij zet dis allemaal bij heidie? oké en heb jij ook rode aalbes en witte aalbes ,zwarte aalbes ,kruisbes-stekelbes,braambes,braamboos... wil je wel de juiste naam en soort er bij schrijven (geef zoveel mee wat je maar over hebt ) ik mail die tomate soorten ook mee ( de naam)



merci voor alles

stijn (bedankt)
dinsdag 10 juni 2008 - 12:43
bakkie

Bakkie

dag danny waar woon je ergens en hoeveel stekken van vorig jaar heb je voor mij ??? laat maar iets weten



vriendelijke groeten stijn (bakkie)





ps / al vast BEDANKT voor ALLES
dinsdag 10 juni 2008 - 12:45
spinty

Spinty

Stijn, mijn vader is helaas 20 jaar geleden overleden dus die kan ik niets meer vragen.

toen ik zaterdag bij jullie was heb ik even met jou vader gesproken, die vertelde dat hij wilde weten waar Heidieke woonde om daar (als het niet te ver was) de plantjes uit Limburg voor jou zou ophalen.
ondertussen heb ik je alle gegevens van Heidieke doorgestuurd.
kan jou vader daar plantjes ophalen???????

verder ben ik kleinfruit voor je aan het verzamelen
ik kan zelfs de druiven van Danny voor je meebrengen hij woont enkele km van de autoweg naar
Gent en ik heb aan een neef gevraagd welke soort druiven hij vorig jaar heeft gestekt

laat eerst weten of je vader alles kan ophalen bij Heidieke
Kortrijk is voor mij niet haalbaar
groetjes
Mat
woensdag 11 juni 2008 - 08:42
danny2

Danny2

Hallo Stijn,

heb nog een 25 stekken staan van vier soorten druiven, Frankenthaler kan je niet buiten kweken, deze is niet geheel vorstvrij.

groetjes danny
woensdag 11 juni 2008 - 20:43
bakkie

Bakkie

dag danny en mat ik ben zeer blij dat jullie dit allemaal willen doen voor mijn (merci)!!!!!!! en sorry mat van jou vader (mijn excusses) en dus jij maakt dat tegen eind deze maand alles wat je kan inzamellen voor mij dat dit bij heidie staat . en mijn vader zal kunnen naar heidie gaan (begin volgengde maand ) en danny frankenthaler moet ik niet hebben (het is allemaal voor buiten) maar met de andere soorten ben ik zeeeeer blij .(schrijf op alle planten stekken en struikjes de naam )!!!!! al vast bedankt en welke planten bedoel je van limburg ??? allebij bedankt en heidie jij ook



vriendelijke groeten stijn (bakkie)
donderdag 12 juni 2008 - 12:51
bakkie

Bakkie

lisa het is zeeeeeeeeeeer goed dus jij geeft ze mee aan mat (spinty ) en jij ook zeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer bedankt


grtjs stijn
donderdag 12 juni 2008 - 12:53
spinty

Spinty

Stijn , ik heb van Lisa, wijnbessen en frambozen voor je gekregen
verder heb ik stekjes van zwarte aalbessen gekregen ik probeer die te bewortelen
rode aalbes heb ik voor je en een andere framboos

een idee: misschien kun je aan Danny vragen welke druiven hij heeft voor buiten
dan kun je op Google opzoeken wat je interesse heeft
verder kan ik je nog steeds aan geënte stekjes helpen
groetjes
Mat
vrijdag 13 juni 2008 - 20:55
bakkie

Bakkie

dag mat ,dat zal ik zeker vragen aan danny en ik heb al op website geken dat je me gaf maar het is in het duits en ik kan dit niet goed (in het duits) oké dus alles komt in orde en jij bent een goed verzamelaar (staan al die planten bij jou of bij heidie ?)


groeten stijn
zaterdag 14 juni 2008 - 08:23
bakkie

Bakkie

dag danny welke drie soorten heb je nu staan voor mij en hoeveel ???? (voor buiten)


grtjs stijn (bakkie)

zaterdag 14 juni 2008 - 08:25
spinty

Tekst aangepast

Spinty

Stijn de planten staan bij mij en volgende maand breng ik ze mee naar Heidieke

op de Duitse site (http://www.wolfs-reben.de/impressum.html) die ik je heb doorgestuurd daar kun je een druif aantikken dan krijg je een afbeelding van die druif
je moet er vooral opletten dat je een soort hebt: die geschikt is om te eten dus geen wijndruif
: die je niet moet krenten
: die op tijd afrijpt
: die een "open" tros heeft

bekijk de site nog maar eens en bij vragen hoor ik het wel
verder zou ik in je tuin waar je me aanwees niet meer dan 2 planten zetten temeer kiwi ook veel plaats inneemt
groetjes
Mat

zaterdag 14 juni 2008 - 08:45
spinty

Spinty

even een voorbeeld van wolf
[afbeelding verwijderd niet-https]
mat
zaterdag 14 juni 2008 - 08:55
bakkie

Tekst aangepast

Bakkie

dag mat van plaats is geen probleem want de kiwi zetten we bij de kippen met een draad er rond en de 3 druiven zit ik aan die stenen muur aan mijn moestuin dus dat is genn probleem hé en bedankt voor de moeite en zorg goed voor mijn planten !!!!!!!!!!!!!!!!!
zaterdag 14 juni 2008 - 21:38
spinty

Spinty

je plantjes laten de kop hangen, die missen Lisa
vorige keer zijn ze ook dood gegaan van verdriet

groetjes
Mat
zondag 15 juni 2008 - 08:24
bakkie

Bakkie

hoe komt dat geef je ze veel water, staan ze op een goede plaats en is de pot niet te klein??????????????zorg er goed voor en red zoveel je kan (please)



merci grtjs stijn
zondag 15 juni 2008 - 20:56
spinty

Spinty

gisteren heb ik ze gedoopt en toen fleurde ze ineens op hi hi hi
groetjes
Mat


stuur me de naam van de tomaten even door please
maandag 16 juni 2008 - 07:50
bakkie

Bakkie

dag spinty de ene soort is johanus beer en de andere is pyros en verzorg de planten goed



vriendelijke groeten stijn (bakkie)
maandag 16 juni 2008 - 14:27
danny2

Danny2

hallo Stijn,

ik heb stekken van boscoop glorie, regent , frankentaler en vermoedelijk Cascade maar van deze laatste ben ik nooit echt zeker geweest. Hoeveel je mag er van elk twee of drie hebben.

groetjes danny
dinsdag 17 juni 2008 - 21:16
bakkie

Tekst aangepast

Bakkie

dag danny je mag boscoop glorie , regent en cascade meegeven en het mogen er van elks 3 zijn en jij zet die stekken bij heidieke ? of geef je ze mee aan spinty ?

vriendelijke groeten stijn (bakkie)


bedankt danny
woensdag 18 juni 2008 - 14:08
lisa

Lisa

Spinty---ha,ha, ik dacht al niet alweer gelukig heeft de plant zich bedacht


groetjes lisa

woensdag 18 juni 2008 - 14:54
bakkie

Bakkie

dag lisa gelukig dat ze zich herpakken de planten zijn blijkbaar zeeeeeeer gehecht aan jou

grtjs stijn (bakkie)
woensdag 18 juni 2008 - 16:06
lisa

Lisa

dag stijn, ja ik denk dit ook soms

groetjes lisa
woensdag 18 juni 2008 - 21:30
spinty

Spinty

Stijn, ik ben zonet bij Danny 2 je druiven gaan halen
verder heb ik voor je (ook gedeeltelijk van Lisa )frambozen, Japanse wijnbes,nog niet gewortelde stekjes van rode en
zwarte aalbes (eventueel aardbeien elsanta)
dit alles zet ik morgen middag omstreeks 1600 uur af bij Heidieke
zie ik je daar?
laat maar iets weten ik ben bereikbaar tot vannacht per email en daarna op mijn gsm 0472807047
groetjes
Mat
zaterdag 28 juni 2008 - 15:34
bakkie

Bakkie

dag spinty vanamidag kan mijn vader er niet achter maar wel dinsdag tussen 6 uur en 7.30 ('s avonds ) is dit goed voor jou heidie ???? (laat maar iets weten ) en spinty zet maar zoveel mogelijk af bij heidie en alvast bedankt jammer dat we elkaar niet zullen zien hé maar ik ga de planten en stekken zeker in de loop van deze week hebben (als dat dinsdag past voor heidie ) al vast bedankt spinty (mat ) , lisa,heidie en natuurlijk danny 2 (bedankt voorl ALLES)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



vriendelijke groeten bakkie (stijn.v.)




(ps: mat vergeet niet naamkaartjse er bij ten steken of hangen !!!)bedankt en tot ziens
zondag 29 juni 2008 - 09:10
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).