Beste iedereen,
ik heb de afgelopen jaren altijd een klein plekje gereserveerd voor deze reuzen.
Nu heb ik vorig jaar de beschikking gekregen op een paar 100 vierkante meter grond.
1 van mijn passies zijn pompoenen en dan in vele vormen en soorten.
Nu heb ik sinds kort vanuit Amerika wat zaad kunnen bemachtigen van de Atlantic Giant.
Nu weten we dat dit zaad ook gewoon bij de tuincentra's te koop zijn.
Helaas leverd maar 1 op de ongeveer 250 zaden een echt grote jongen op.
Het zaad wat ik heb bemachtigd is genetisch al helemaal in orde. Beide ouders zijn prijswinaars van tussen de 400 en 500 kilo!
Bij ons in de lage landen zullen bij gemiddelde verzorging deze jongens rustig 100 kilo kunnen halen.
Maar ik heb dus grond over en ga zelf uiteraard proberen wat joekels te kweken.
Ik vroeg mij alleen af of er animo is voor dit zaad.
Als er genoeg mensen interesse hebben zet ik wat extra planten en laat hier dan ook wat meer pompoenen aan zitten dan je zou doen voor de wedstrijd.
Zo heb ik volgend jaar meer dan genoeg zaad van deze zeldzame grote jongens om hier op het forum te verspreiden als ruilmateriaal.
Gaarne dus hieronder een berichtje zodat ik kan kijken of het daadwerkelijk de moeite waard is om deze ruimte te gaan gebruiken al dan niet.
Met vriendelijke groetjes,
Greener / Sebas
ps: mocht je echt niet kunnen wachten en wil je geluk dit jaar al proberen, ik heb nog een paar zaadjes over als ruilmateriaal Atlantic Giants (en ander spul) die zonder verzorging de 50 kilo halen.
Maar denk erom, gaarne eerst de animo voor het te kweken zaad.
pss: ik heb dit zelfde topic ook onder het groenten topic gezet aangezien het hier ook een groente betreft. Mocht een moderator het hier niet mee eens zijn dan mag deze daar uiteraard verwijderd worden. In ieder geval bedankt!