Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik zoek enkele planten of stekjes van de echte mirte.
(Zoals deze die op Sardinie groeit)
In welk tuincenter of bij wekle particulier kan ik hiervoor terecht?
Bij voorbaat dank ,grasshopper
Je moet nog even wachten. In het voorjaar zal de mirte (myrthe) in de meeste tuincentra, die ook kruiden verkopen, te koop zijn. Mijn myrtheplant is jammer genoeg dood gegaan. Nu wil ik ook een nieuwe hebben omdat mijn kleindochters Myrthe, Iris en Jasmijn heten, vind ik het leuk om van alle planten er ééntje in de tuin te hebben.
ik zal er naar uitkijken dit voorjaar.
Maar heb dit plantje nog nooit gevonden.
Ik zoek de mirte met de iets grotere blaadjes.
Niet de gecultiveerde vorm.
toch bedankt voor je reactie
grasshopper
Jaaaaaaaaaa Tinne, vind ik ook heeeeeeeele mooie namen, ik hoop dat ik ooit ook een kleindochtertje krijg met zo'n mooie naam.
Dag grasshopper , ik kan je helaas niet helpen, veel succes op je zoektocht verder...........
lysianthus , waar heb je die mooie poes vandaan op je avatar????
Een blauwe brit!Is het je eigen kat?
Ikzelf heb namelijk het broertje...... ook een blauwe brit!
Heb wel Myrthus plantjes staan, oa de communis, en de officinalis en officinalis variegata, maar zal bij licht eens kijken of er ook nog stekjes van staan. De grote plant(15 jaar) staat er nu nog mooi bij met die pikzwarte zaadbolletjes, leuk in bloemstukjes.
Sorry, zo snel gaat dat (in limbuuuuurg) niet.
Ben werken als het licht is en kom net te laat thuis om nog te zoeken,je zal tot vrijdag moeten wachten dan ben ik thuis.
vandaag wat beter weer , dus wat langer licht. Heb nog enkele plantjes gevonden van myrthe com. en van de off. en ook van de variegata. 1 stekje van een tiental cm en dan de twee van de foto ongeveer een halve meter hoog.
groetjes danny
wat vraag je ervoor?
Ik zou de mirte willen die in italie in de keuken zijn diensten bewijst... is dat mirte com.?
Ik kom wel eens in Hasselt.
Misschien kunnen we afspreken.
gegroet
Van de keuken ken ik weinig, en in Italië ben ik ook nooit geweest, weet wel dat er meer dan honderd soorten Myrthe zijn, maar je bent altijd welkom en voor de prijs zul je ze zeker niet laten staan.
Best eens afspreken als je in de buurt bent.
amaai danny... ik ben nu even op je site geweest! wat heb jij een mooie tuin!!!!! SUPER!
Ik wil zaterdag middag even langskomen , zo rond 2 uur. Past dat?
Als je wil neem ik een een stekje met hieltje mee van boedha s
hand. Een citrussoort. Als ik je daar plezier mee doe ......Je moet het zelf nog bewortelen.
Zal zien dat ik zaterdagnamiddag thuis ben, je bent welkom. Stel je nu maar nie te veel voor van die tuin , de meeste planten staan nog in winterverblijf dus zeker geen zomers zicht.
Wat het stekje van Boedha's hand betreft, deze plant heb ik reeds maar toch bedankt voor het aanbod.