menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie verkoopt tuinplanten

Ga naar meest recente reactie

rasay

Rasay

hallo heb zopas huis gekocht en zou graag tuin wat in orde brengen. ik zoek allerlei planten en bloemen die me niet teveel kosten want heb al veel kosten aan huis gehad

liefst van limburg
dinsdag 29 januari 2008 - 23:24
bakkie

Bakkie

dag rasay je kan planten kopen in een tuincenter

vriendelijke groeten stijn (bakkie)
woensdag 30 januari 2008 - 09:21
LauraK

LauraK

Da's niet zo'n aardige reactie, Stijn... We weten allemaal hoe duur planten in tuincentra zijn,
en dat het dus de moeite loont om planten met anderen te ruilen of om ze weg te geven!
Helaas woon ik niet in (Belgisch) Limburg, Rasay, dus kan je zelf niet verder helpen. Wie wel?

Groeten van Laura.
woensdag 30 januari 2008 - 11:51
rasay

Rasay

bedankt voor julie reacties en ja ook jij bakkie tuincentras ken ik maar ik vind ze schandalig duur en mijn vraag was gericht naar mensen die mischien planten in overschot hebben die ze niet meer kunnen gebruiken en nog een cent aan kunnen verdienen
woensdag 30 januari 2008 - 12:09
cetinel

Tekst aangepast

Cetinel

tja we zitten allemaal duchtig te ruilen en zaadjes en plantjes van mekaar te bedelen hier op het forum!.
waarom??? ten eerste omdat dat veel leuker is!!! en inderdaad ook goedkoper..
anders zouden we allemaal wel naar tuincentra kunnen gaan,het eerste wat ik doe is kijken bij zaden te koop/te ruilen
tis inderdaad niet zo een heel vriendelijke reactie tegenover iemand nieuw om hem maar direct te verwijzen naar winkels,temeer omdat jij zelf ook steeds op zoek bent naar vanalles en dat moet vooral gratis zijn(en dat mag!!)
vandaar dat ik jouw reactie een beetje vreemd vind hoor stijn.....
maar goed,mischien heeft nog iemand van hier wel wat voor rasay...
woensdag 30 januari 2008 - 12:22
rasay

Rasay

bedankt voor je steunreactie cetinel.
ik wil toch hier duidelijk vermelden dat ik niet zit te bedelen ben bereid om een vergoeding te betalene maar ik weet ook dat veel tuin liefhebbers vaak overschot aan planten hebben en willen ruilen daar ik pas begin te tuinieren heb ik niet veel te ruilen daardoor ben ik bereid wat te betalen

groetjes

ps . heb vorig jaar een twintigtal fruitbomen uit turkije geplant zoals verschillende vijgen amandelen granaatappels citroen olijven ... weet niet wat je allemaal kunt stekken maar zal later zeker met veel plezier met anderen delen
woensdag 30 januari 2008 - 12:30
cetinel

Cetinel

ik bedel me suf om aan zoveel mogelijk planten te komen hoor!! haha(meestal is het ruilen ja,heb eerlijk gezegd nog niks hoeven betalen tot nu toe,maar dat moet een ander ook niet als ik wat heb,te ruilen vind ik gewoon veel leuker!)

bedoelt ge dat ge de bomen uit turkije hebt gehaald???
ik heb hier nu 2 vijgen in pot(voor mijn meeneemtuin)die in de tuin is te groot om mee te nemen
amandelen heb ik gewoon hier gekocht evenals
de olijf maar die staat nog in pot
citroen kun je best niet in de tuin zetten anders overleeft die het wellicht niet,ook die staat bij mij in de pot evenals de granaappelboomkes.

een twintigtal bomen,dan heb jij nogal een grote tuin!

je moet rekening houden met het feit dat die bomen mischien niet aangepast zijn voor het belgisch klimaat...
woensdag 30 januari 2008 - 12:53
bakkie

Bakkie

ik weet wat je bedoelt je wil je tuin goed koop aanleggen dat begrijp ik je kan ook zaden vragen en zaaien of zaailingen ik kan je jamer niet helpen sorry
woensdag 30 januari 2008 - 13:17
rasay

Rasay

mn buurman is turk en die heeft al een tientaljaren bomen uit turkije en dat valt wel best mee zo te zien enkel de granaatappel is hem nooit gelukt het vrucht rijp te krijgen en ja citroen heb ik in pot staan.

we zullen wel zien wat er van komt

groetjes
woensdag 30 januari 2008 - 13:21
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Ik ben niet van Limburg dus aan planten kan ik je niet helpen maar je hartelijk welkom heten , kan ik wel.
Al heb je al 12 berichten, toch kom je me niet bekend voor hahhah of er beginnen gaten te komen, in elk geval , als het al gebeurt is , is dit de tweede maal maar dat kan nooit kwaad hé
Misschien is het een goed idee te vragen aan de nieuwelingen zich een beetje voor te stellen ( dat kan zijn wat je zelf kwijt wil hé) zo wordt het een beetje persoonlijker en blijf je beter hangen.
PS; zaadjes heb ik wel , laat maar weten of je interesse hebt en dan stuur ik je het lijstje.

[afbeelding verwijderd niet-https]

woensdag 30 januari 2008 - 13:56
LauraK

LauraK

Eerlijk gezegd zijn de planten die ik als stek of zaad van anderen gekregen heb, me
veel dierbaarder dan planten die je in een winkel of tuincentrum koopt. Het zijn
planten met een verhaal, en hebben een beduidend grotere emotionele waarde.

Zo koester ik al jaren lang een bolconifeertje dat ik als kamerplantje van een heel
lieve vriendin kreeg. De conifeer staat al jaren als blikvanger in mijn border, en
zelfs in de winter geniet ik er nog van. En dan mijn hosta's die ik op een compost-
hoop vond. Als ik dichterbij woonde, zo ik ze allemaal met je delen, Rasay!

Groeten van Laura.

P.S. Het idee van voorstellen is een goed idee. Misschien een apart topic openen
bij de tuinbabbel?
woensdag 30 januari 2008 - 14:52
corrielat

Corrielat

Ik heb al vaker op het forum gevraagd om in je profiel een beetje meer vermeldingen te plaatsen,
helaas zijn er nog veel tuinvrienden die dat niet doen, angst misschien?
toch is het wel gemakkelijk om te weten waar iemand woont in verband met ruilen,
als je alleen limburg of brabant invul bv, weet je nog niets, brabant of limburg kan in belgie en/of limburg zijn,
en je profiel kan iedere keer bekeken worden als je iets te vragen of aan te bieden hebt,
ik hoop op veel reacties.

misschien een topic openen om te vragen wie zijn profiel een beetje compleet wil invullen?
woensdag 30 januari 2008 - 16:35
Mamaatje

Mamaatje

Met ongeduld zit ik te wachten tot we weer in de grond mogen gaan wroeten, borders herschikken, plantjes splitsen en herplanten. En telkens heb ik dan weer wat groen over dat niet direct een plaatsje vindt in de tuin. Ik deel wat uit aan geïnteresseerde collega's, aan buren, zet wat in potten. Het gaat dan natuurlijk over de gewone plantjes zoals tuingerariums en hosta's. Soms een of ander grasje dat uitgedund moet worden. Ik woon in de buurt van Mechelen, als je tot hier wil komen, kan ik je dus wel wat gratis geven. Als het seizoen daar is, natuurlijk. Mijn jongste zoon, ook een beetje tuinfreak, maar vooral beestenfreak, stelt voor dat ik dan een lijstje maak van wat er weg mag of kan. Zal ik zeker doen, want plantjes horen in een tuin en niet op een container.
groetjes
mamaatje
woensdag 30 januari 2008 - 17:15
rasay

Rasay

hallo lysianthus eerst en vooral wil ik jou en alle anderen bedanken voor hun warme onthaal op deze forum. dit geeft mij een hele fijne gevoel en ik voel me al een beetje thuis.
wat mij betreft ik ben een franstalig turk die al enkele jaren in belgische limburg woont spreek redelijk goed neederlands maar niet zo goed schrijftelijk waardoor ik veel schrijffouten maakt mijn excuses hiervoor.

zoals gezegd hebben mijn vrouw en ik niet zoalng geleden een huis gekocht met een redelijk grote tuin die aangelegd moet worden. daar wij drie kinderen hebben dachten wij eerst aan fruitbomen die ik zoals eerder gemeld van tuirkijen heb laten komen. hier en daar zijn we begonen wat te planten zoals rozestruiken lavandels twwe camelias en enkele eenjarigen bloemen en wat blijk ik heb julie tuinziekte te pakken gekregen en kan niet meer zonder in mijn tuin bezig te zijn. heerlijk gewoon.

dat is het ongeveer wat mij betreft als iemand nog wat vragen heeft vraag maar gerust groetjes.

woensdag 30 januari 2008 - 17:23
rasay

Rasay

en ook was het vergenten laurak zo denk ik er ook over het gaat uiteindelijk om emoties
woensdag 30 januari 2008 - 17:26
spinty

Spinty

rasay, helaas kan ik uit je profiel niet opmaken waar je woont, maar ik heb eenjarige zaailingen van
donkerpaarse helleboris en dahlia's (knollen ) en enkele stekjes van jostabes op overschot laat maar iets horen ze zijn gratis
groetjes
Mat
woensdag 30 januari 2008 - 18:20
Victor44

Victor44

Als je wil,heb ik zaden van dahlia's voor je ,als je ze in maart zaait,heb je wat later plantjes om te planten.Ze bloeien nog hetzelfde jaar.Later in het jaar kan je dan de mooiste knollen uitdoen en overwinteren.
Je stuurt maar een mailtje met je adres,en ik stuur de zaden wel naar je toe.
Grtjs
Victor

woensdag 30 januari 2008 - 18:51
cetinel

Cetinel

olala een "overgelopen " waalse turk
den dezen is een rasechte vlaamse turk
tja en als t kriebelt,moet ge tuinieren
woensdag 30 januari 2008 - 19:02
danny2

Danny2

Rasay,

doe maar een pm zodat we eens afspreken hoe en wat, heb nog heel wat zaad en plantjes staan.
Ben van Hasselt maar weet niet van waar in Limburg jij bent.
Meestal reageer ik niet meer op vraag naar planten als ik niet weet, of uit profiel kan opmaken, van welke gemeente de mensen komen.

groetjes danny
woensdag 30 januari 2008 - 19:49
Eadwine

Eadwine

Goeiendag, Rasay

Ik ben van plan om verschillende vaste planten weg te doen om mijn tuin wat op te ruimen.
Maar ik denk dat ik wat te ver woon van u,(ik ben van gent)
Dat is toch een eindje van limburg als ik mij niet vergis

groeten,Edwin.
woensdag 30 januari 2008 - 19:56
Victor44

Victor44

Rasay,
Je stuurt me je adres,maar nu moet je me nog wel je naam sturen,want met het adres alleen zal het niet zo goed gaan .
Grtjs
Victor
woensdag 30 januari 2008 - 19:57
rasay

Rasay

hallo danny,

ik ben van zonhoven dus helemaal niet ver.
woensdag 30 januari 2008 - 20:18
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

'K heb je een pm gestuurd Rasay.
Het is heel erg leuk dat je jezelf hebt voorgesteld ..........bedankt, nu zal ik je zeker niet meer vergeten
Dat tuinvirus is internationaal hé maar er zijn er minder goeie
Nog veel tuingenot gewenst en ik hoop dat je een digitale camera hebt zodat we binnenkort kunnen meegenieten en zoniet , zet hem maar op je verlanglijstje tegen de eerstvolgende feestdag
woensdag 30 januari 2008 - 21:55
Victor44

Victor44

Rasay,alles is o.k nu,ze komen eraan!
Grtjs
woensdag 30 januari 2008 - 21:57
sbeetje

Sbeetje

Ik wil ook wel mijn steentje bijdragen... Ik heb wel nog een paar toffe zaden voor je.
Spijtig genoeg woon ik te ver om een aantal planten te bezorgen, dus worden het zaden...
Stuur gewoon je adres...

groetjes

Sam
donderdag 31 januari 2008 - 13:03
Jipken

Jipken

Goeiendag, Rasay

Ik ben van plan om verschillende vaste planten weg te doen om mijn tuin wat op te ruimen.
Maar ik denk dat ik wat te ver woon van u,(ik ben van gent)
Dat is toch een eindje van limburg als ik mij niet vergis

groeten,Edwin.

Aha een stadsgenoot en daarbij nog een naamgenoot

grtz Me,
donderdag 31 januari 2008 - 13:58
lisa

Lisa

hallo rasay, ik heb ook een paar zaden voor je over

groetjes lisa
donderdag 31 januari 2008 - 14:47
rasay

Rasay

hiermee wil ik alle mensen bedanken die gereageert hebben op mijn oproep.
reeds verschillende personen gaan mij zaden verzenden.
daar ik vorlopig nog niet veel heb staan in mijn tuin behalven een camelia enkele lavendel planten en enkele eenjarige planten kan ik voolopig niet veel terug geven

wel is het zo dat ik vorige jaar fruitbomen heb gepland zoals amandelen twee soorten vijgen, granaatappelboom, kersen, pruimen warvan een turkse soort die men hier niet kan vinden frambozenstruiken, noten... indien ik hier iemand mee kan helpen voor eventueel steken laat maar iets weeten.

groetjes rasay
donderdag 31 januari 2008 - 15:14
Adrienne

Adrienne

Hallo Rasay,

[afbeelding verwijderd niet-https]

Tja ik kan niet zien van waar in Limburg je bent.
Maar als het niet te ver van Geel is heb ik nog verschillende plantjes voor je.
Vooral snijbloemen die nog moeten gescheurd worden.

Ook zaadjes heb ik nog dus een pm en we kunnen afspreken.
donderdag 31 januari 2008 - 19:41
annis

Annis

Hallo Rasay welkom op dit Forum.

Ik heb ook nog wel een aantal soorten zaad voor je oa. Digitalis (vingerhoedskruid) wit, Agapanthus wit,
Akelei d. paars bijna zwart, Centaurea(korenbloem) Black boy paars/zwart, Cleome (kattensnor) roze wit en paars. Als je hier iets van kunt gebruiken stuur me het adres maar door.
vrijdag 1 februari 2008 - 08:51
rasay

Rasay

hallo allemaal,

daar ik zeker niemand wil vergeten dank ik hier nogmaals iedereen op deze forum en vooral de mensen die me zaad hebben gestuurd.

groetjes rasay
dinsdag 5 februari 2008 - 20:39
rasay

Rasay

beste lilian ,

ik heb deze morgen de zaden ontvangen van de lathyrus .
Heb op de net wat info gezocht lijken mij schiterende planten.
ik dank u voor deze

groetjes rasay
woensdag 13 februari 2008 - 11:51
micky

Micky

rasey,
Wij hebben een grote tuin van 80 are en ieder jaar wel planten over. Wij hebben ook heesters te koop aan 1.50€ per stuk, o.a viburnum forsythia sering cotines weigelia. Wij wonen in Bocholt ,heb jij interesse dan mail mij, en kunnen we een afspraak maken
donderdag 6 maart 2008 - 20:26
berenice

Berenice

foei BAKKIE hahahahaha
ge weet wel waarom he
grts berenice en ines
vrijdag 7 maart 2008 - 07:53
berenice

Berenice

hallo DEVUYLDER

ik wil nog wel wat doorlevende plantjes
mag ook tegen vergoeding zijn
ik kom wekelijks naar gent
grts berenice
vrijdag 7 maart 2008 - 07:58
Eadwine

Eadwine

Heb u een mail gestuurd, Berenice

mss heb je het al gezien.

grtn,Edwin.
zaterdag 8 maart 2008 - 14:45
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).