Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Heb dit nog niet eerder gehad, maar merk nu dat van mijn M.bombycina, een van de jonge spruiten verschrompeld, moet ik deze nu afsnijden, of hebben ze te weinig water, geef nochtans 1 x per week beetje, en wacht steeds tot potgrond droog is. de andere spruiten zijn mooi en de moederplant groeit ook mooi.
Hoop dat je hier wat aan hebt, is moeilijk te zien, zal wat beter proberen uit te leggen..
Het lijkt niet of het rot is of zacht word, is echt gewoon lijk opgedroogd..is beste manier om te bescrijven.
* geen enkele plant krijgt fatsoenlijk voldoende water waardoor de kleintjes verschrompelen en de grote zich met de moed der wanhoop beredderen met die "1x per week beetje"
* in plaats van "1x per week beetje" zou ik eens "1x per 2 weken beetje veel" proberen
* in eerste instantie zou ik gewoon ook plant(en) uithalen, alle grond eraf, den boel inspecteren en met verse goeie aarde in een ietsje grotere pot stoppen