menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Glansmispel groeit niet goed

H2oman

Tekst aangepast

H2oman

Hi,

3 jaar geleden hebben we 3 glansmispels gepland als leibomen. Helaas groeien ze niet erg goed ondanks dat ik ze netjes water geef en mest. Nu beginnen de blaadjes geel te worden. Na wat Google werk kwam ik erachter dat de grond niet zuur mag zijn. Ik heb met ecostyle de bodem getest en komt uit op ph5. Hebben jullie tips om de boompjes nieuw leven in te blazen? Thanks

Gr. Jeroen

Bloemen & Planten

donderdag 29 augustus 2024 - 12:38
Tuinprins

Tuinprins

Dat de bodem niet zuur mag zijn, is onzin. In mijn omgeving (Midden Brabant, NL) is het overwegend zure zandgrond en kom je veel Photinia tegen die het prima doet.

Ging het om in potten/containers gekweekte bomen of kwamen die uit de volle grond? Soms worden bomen uit de volle grond in een pot gezet ('potgedrukt' wordt dat in het vak genoemd). Bomen uit de volle grond en potgedrukte bomen missen een deel van hun wortelgestel en hebben soms moeite met de hergroei.

Ik heb ook de indruk dat de standplaats verre van optimaal is. Photinia wil volle zon en fatsoenlijke grond.

Als het wortelgestel matig is en de grond ook dan is er niet zo heel veel wat je kunt doen. Normaal water geven bij droogte en in het voorjaar wat mest geven. Verder er het beste van hopen.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 29 augustus 2024 - 13:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).