Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
3 jaar geleden hebben we 3 glansmispels gepland als leibomen. Helaas groeien ze niet erg goed ondanks dat ik ze netjes water geef en mest. Nu beginnen de blaadjes geel te worden. Na wat Google werk kwam ik erachter dat de grond niet zuur mag zijn. Ik heb met ecostyle de bodem getest en komt uit op ph5. Hebben jullie tips om de boompjes nieuw leven in te blazen? Thanks
Dat de bodem niet zuur mag zijn, is onzin. In mijn omgeving (Midden Brabant, NL) is het overwegend zure zandgrond en kom je veel Photinia tegen die het prima doet.
Ging het om in potten/containers gekweekte bomen of kwamen die uit de volle grond? Soms worden bomen uit de volle grond in een pot gezet ('potgedrukt' wordt dat in het vak genoemd). Bomen uit de volle grond en potgedrukte bomen missen een deel van hun wortelgestel en hebben soms moeite met de hergroei.
Ik heb ook de indruk dat de standplaats verre van optimaal is. Photinia wil volle zon en fatsoenlijke grond.
Als het wortelgestel matig is en de grond ook dan is er niet zo heel veel wat je kunt doen. Normaal water geven bij droogte en in het voorjaar wat mest geven. Verder er het beste van hopen.