menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lpantenlabel

Ga naar meest recente reactie

dummy2

Tekst aangepast

Dummy2

Beste forumleden.
De plantenlabels die ik gebruik voor mijn vaste planten in de tuin zijn na twee jaar onleesbaar. Ik heb al verschillende soorten geprobeerd.
Plastic breekt af van de zon of tekst verdwijnt . Hout rot weg. Metaal tekst verdwijnt door de zon. Ik gebruik een marker speciaal voor plantenlabels.
Iemand een goede tip?
Dummy2
vrijdag 26 juli 2024 - 09:51
LT

LT

Etiketten maken met lettertang?
vrijdag 26 juli 2024 - 09:55
leerling

Leerling

Een plan maken van je tuin en daarop aanduiden wat je waar geplant hebt?
vrijdag 26 juli 2024 - 10:33
Jeanine S

Jeanine S

Ik heb mooie die niet kapot gaan zie foto, beetje inzoomen

Bloemen & Planten

vrijdag 26 juli 2024 - 11:40
dummy2

Dummy2

Bedankt voor jullie antwoorden.
Kent iemand de naam van deze plant ?

Bloemen & Planten

vrijdag 26 juli 2024 - 13:16
Peterplant

Peterplant

Phlox paniculata cultivar.
vrijdag 26 juli 2024 - 13:21
dummy2

Dummy2

Bedankt Peterplant ,nu heb ik terug een naam voor een zestal van die exemplaren in mijn tuin.
vrijdag 26 juli 2024 - 13:50
Carib

Carib

De beste labels die ik in mijn tuin heb, heb ik zelf ooit gemaakt van een in stukken geknipte kunststof luxaflex. Ze breken niet in stukken, ook niet na 20 jaar in de tuin.
Ik gebruik ook wel gewone supergoedkope plastic labels, maar die gebruik ik voornamelijk bij hosta's, dus die hebben geen last van zon.
Ik beschrijf alles meet een gewoon extrazacht potlood. Dat bevalt me uitstekend. Tekst blijft jarenlang leesbaar. Alle teksten van tuinstiften die ik ooit heb geprobeerd waren na een winter al niet meer leesbaar.
vrijdag 26 juli 2024 - 19:51
Zeus

Zeus

Ik werk met een nummersysteem op geschilderd houten stokjes en de naam schrijf ik in een schriftje, scheelt al wa in leesbaarheid
zaterdag 27 juli 2024 - 15:03
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).