Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik zou op een kale plek in halfschaduw laagblijvende asters willen planten. Kan ik dit nu doen?
Ik denk aan Aster Woods Pink of Aster Dumosus. Of een andere maar wel niet hoger dan 40 cm.
Iemand hier ervaring mee (ev. foto uit jouw tuin)?
Asters: de meeste soorten willen volle zon d.w.z. meer dan 6 uur zon per dag. Verder moet de grond goed draineren want te nat in de winter wordt door veel aster soorten niet gewaardeerd.
Persoonlijk zou ik laagblijvende asters in april/mei planten zodat ze voor de winter goed vast staan en meer kunnen hebben. Als je echter goed drainerende grond hebt zou ik dat nu ook nog wel aandurven maar zeker niet later als augustus planten.
Ook goed drainerende zandgrond hier, asters 5 jaar geleden in november geplant doen het nog steeds prima.
In een zomer met normaal weer zou ik het niet aandurven in mijn bodem iets te planten tijdens de zomermaanden.