menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wie weet waar deze phlox te koop is?

Ga naar meest recente reactie

elkedagweer

Tekst aangepast

Elkedagweer

Hallo

kwam deze phlox tegen op internet.

https://www.gardenia.net/plant/phlox-paniculata-ultraviolet

Schijnt de Phlox paniculata 'Ultraviolet' te heten.
Mooie donkere kleur.

Maar hij is nergens te koop. Heeft iemand deze en weet ie waar te koop is?

Dank
Ron
zondag 21 juli 2024 - 12:06
elkedagweer

Elkedagweer

Hier nog even de foto

Bloemen & Planten

zondag 21 juli 2024 - 12:08
Tuinprins

Tuinprins

Is een Amerikaanse soort die door het bedrijf Proven Winners op de markt wordt gebracht. Is bij mijn weten niet in Europa verkrijgbaar. In Europa zijn al zoveel Phlox paniculata soorten verkrijgbaar dat men er vermoedelijk geen heil in ziet die hier op de markt te brengen.

Wat je voorts moet beseffen: de weercondities in de VS zijn in de zomer wezenlijk anders dan in grote delen van West Europa. Kan goed zijn dat 'Ultraviolet' bij ons extreem gevoelig is voor meeldauw.


Gegroet, de tuinprins
zondag 21 juli 2024 - 13:30
Carib

Carib

Als je een donkere phlox zoekt, dan kan ik Le Mahdi adviseren. Doet het hier al vele jaren uitstekend.

Bloemen & Planten

zondag 21 juli 2024 - 15:46
dries944

Dries944

@tuinprins

Dus als je de winterzone bekijkt van bvb zone 8 in amerika en die hier in de benelux wat ook rond de 8 zit zijn de weeromstandigheden extremer in amerika, hetere zomers en koudere winters met veel sneeuw. Of toch iets in die aard of niet?
zondag 21 juli 2024 - 22:42
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

De winterhardheidszone zegt alleen iets over de gemiddelde minimum wintertemperatuur, niets over de zomer.

Als er in Amerika naar onze normen veel ‘extreem’ weer voorkomt, dan heeft dat te maken met de vorm, uitgestrektheid en relief van het land, waardoor de matigende invloed van de oceanen veel minder is dan in Europa, en waardoor lucht uit het koude noorden heel ver zuidwaarts kan komen, idem voor warme lucht uit het zuiden in de andere richting.. Niet te vergeten de golfstromen, in Europa zijn we gezegend met een warme golfstroom, in USA krijgen ze koud water toegevoerd, waardoor de matigende invloed van de oceaan nog eens minder wordt. En het is nog veel ingewikkelder dan dat .
Maar de winterhardheidszone zegt daarover eigenlijk niets.
zondag 21 juli 2024 - 23:42
Zeus

Zeus

En blijkbaar als je googled kom je bij Etsy uit, nog nooit iets gekocht zelf wel
maandag 22 juli 2024 - 09:46
elkedagweer

Elkedagweer

Dank voor de reacties.
@Carib, ik zal eens op zoek gaan naar de 'le Mahdi'
Zijn er nog andere phloxen met zo'n diep donkere kleur?
maandag 22 juli 2024 - 22:37
Joukje Smeding

Tekst aangepast

Joukje Smeding

Ja deze, maar ik heb ook geen naam. De topstekken in het voorjaar doen het prima. En dan blijft hij ook iets lager. En niet te veel in de zon. De Hessenhof heeft veel informatie over phloxen.

Bloemen & Planten

dinsdag 23 juli 2024 - 17:23
robertsmol11

Robertsmol11

Ik heb hem gevonden in Ninove, maar niet gekocht. Zie bomen.be
zaterdag 27 juli 2024 - 18:06
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).