menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vlinderstruiken

Thomas214

Thomas214

Beste mede tuinliefhebbers,

Mijn vlinderstruiken krijgen steeds meer gele bladeren.
Ook zijn veel bloemen er vroegtijdig mee gestopt. (Lees op het inernet dat ze bloeien tot september). Ik heb ze voldoende water en voeding gegeven.
Is er iets met ze aan de hand?

Bloemen & Planten

maandag 15 juli 2024 - 15:16
leerling

Tekst aangepast

Leerling

Als je de uitgebloeide bloemen eruit knipt (net boven het volgende bladpaar), komen de bloemknoppen aan dat volgende bladpaar van de de twijg in bloei.
Extra voordelen: de struik ziet er niet zo dor uit en zaait minder uit.

Ik heb vlinderstruiken nog nooit voeding gegeven. Er staan er hier ook massa's langs de fietssnelweg. Die krijgen heus ook geen extra voeding.

En tenzij ze in potten groeien (of je ergens in het buitenland woont waar het momenteel heel droog is) is water geven ook niet nodig.

Zowel overbemesting als te veel water kan gele bladeren veroorzaken.
maandag 15 juli 2024 - 16:36
Tuinprins

Tuinprins

Dat gele blad komt vaak doordat een vlinderstruik aan de natte kant staat. Ze kunnen beter tegen droogte dan nattigheid. Gezien het weer van de afgelopen maanden was water geven dit jaar overbodig.

Je kunt de meeste vlinderstruiken in bloei houden tot ver in september indien je consequent de uitgebloeide bloemen eruit haalt. De meeste mensen vergeten dit, hebben hier geen zin in of het is lastig (bij grote vlinderstruiken).


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 16 juli 2024 - 06:13
Thomas214

Thomas214

Bedankt voor de antwoorden!
dinsdag 16 juli 2024 - 11:24
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).