Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Weet iemand wat er mis gaat met deze Oleander?
Is het slechts gevolg van de vele regen of is hier meer aan de hand ?
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Wij hebben ooit 2 oleanders meegebracht uit Zuid-Frankrijk.
Die hebben het hier niet overleefd.
We hielden ze als kuipplant want oleander is niet winterhard.
1 zomerseizoen ging het goed maar na de winter, ik had ze binnen gezet in de garage, kwamen ze er niet meer door.
Ze kwijnden weg.
Mijn conclusie: het zijn heel mooie planten en het zuiden staat er vol van, maar het zijn geen planten voor hier.
Ik heb al jaren 2 oleanders. 1 staat mooi in bloei maar de andere, ineens helemaal niets. Wel beide gele bladeren die afvallen, ik vermoed ook meeldauw maar de niet bloeiende krijgt overal witte punten aan het uiteinde van de bladeren. Ook zag ik vanochtend dat er een vrij groot stuk bast van een tak af is. Ik heb wat fotos gemaakt, ik zit midden in een renovatie dus let aub niet op de rommel ????
Nu wel met foto van de beschadigde bast. Kan in deze plant afschrijven? Hij bloeit dus ook niet meer. De " goede" plant staat ver van deze maar krijgt dus ook gele bladeren en her en der witte punten aan de blad punten.