menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Goedkope plantenwinkels

Ga naar meest recente reactie

AdvanHees

AdvanHees

Hallo,

Ik wil graag mijn voor- en achtertuin vernieuwen door er flink wat nieuwe planten in de plaatsen. Daarnaast wil ik binnen graag ook e.e.a. veranderen.

Nu baal ik er altijd van dat de grote bekende tuincentra's ontzettend veel vragen voor haar planten. Weet of kent iemand plantenwinkels/kwekerijen in Zuid-oost Brabant die een eerlijke prijs vraagt voor haar planten?

alvast bedankt!
zondag 30 juni 2024 - 13:58
leerling

Leerling

Hebben je buren plantrijke tuinen?
Misschien eens vragen of je mag komen kijken. Altijd een leuke manier om hen beter te leren kennen.
En dan weet je alvast welke planten het in jouw buurt goed doen.
Met een beetje geluk hebben zij zelfs stekjes te geef of te ruil.
zondag 30 juni 2024 - 14:04
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Neutkens in Knegsel is redelijk geprijsd en hebben een uitgebreid assortiment. Moet wel zeggen dat het al een tijd geleden is dat ik er geweest ben.

Een 'eerlijke' prijs is overigens iets uiterst subjectiefs. Waar de een vlot 15 euro betaalt voor een pluimhortensia, mekkert de andere al bij 7,50 euro.

Gegroet, de tuinprins
maandag 1 juli 2024 - 05:45
Zeus

Zeus

Het gaat gewoon over de snelheid, wil jij snel een volle tuin met de juiste planten dan kan het veel kosten. Neem je de tijd kan je ver komen met zaden of stekken van vaste planten en eenjarige ertussen tot je de juiste border hebt die je wil.
maandag 1 juli 2024 - 12:06
minouke

Minouke

Begint je border met planten die snel een mooie volle pol vormen, na 2-3 jaar kan je ze dan scheuren om weer nieuwe planten te krijgen.
Alchemilla mollis, Nepeta, Monarda, Phlox, Geraniums (vaste), Astrantia, Achillea, Persicaria amplexicaulis, Scharnierplant, Astilbe, Sedum spectabile (hemelsleutel), Campanula glomerata, anemone, hup., siergrassen, prikneus, Acanthus, Salvia verticillata, Lysimachia, Salvia nemorosa, Plomis russeliana, anthemis, Amsonia tab.
(dus keuze genoeg )

Open tuinen bezoeken, daar kan je soms ook goedkoop aan planten komen of kennissen met tuin om stekjes of plantjes vragen.



dinsdag 2 juli 2024 - 07:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).