Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Een paar maand terug ben ik verhuisd en het was dus afwachten wat hier in de nieuwe tuin zou bovenkomen. Eén van die planten was een roos die in de ligusterheg stond en vroeger waarschijnlijk altijd mee weggesnoeid werd. Dat was/ben ik niet van plan, en wachtte dus heel nieuwsgierig wat voor een roos het zou worden..... wel, ik wacht nog . Aan de groeisnelheid en -manier te zien denk ik iets ramblerachtigs, ze is gezond, groeit als kool en staat al met heel wat 'tentakels' ver boven de heg uit, maar een aanleg van botten zie ik nog steeds niet.
Zelfs al zou het een wilde roos zijn dan zouden er toch - al is het kortstondig - bloemen aan moeten verschijnen?
Die klimroos zal jou wellicht volgend jaar met bloemen belonen voor de vrijheid die ze nu krijgt.
Zou het? Ik ben benieuwd, bloeit een ramblerroos op tweejarig hout? Ik zal haar wel wat moeten snoeien want ze heeft daar eigenlijk geen houvast, tenzij een beetje in een vlierstruik die pal naast haar uit uit de heg opgedoken is. Dan zou ik dat dus nu moeten doen?
Ja, ik had het eigenlijk moeten weten dat een rambler juist niét bloeit op scheuten van het huidige jaar, anders zouden ze natuurlijk ook herbloeien - stom van mij, ik heb nochtans al meerdere ramblers gehad.
Ik ben benieuwd naar volgend jaar, heb gisteren ook nog een andere roos in de heg ontdekt, andere rozensoort ook, dat wordt hopelijk een dubbele verrassing volgend jaar.