menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kuiflavendel rot?

tjeerdbrei16

Tjeerdbrei16

Beste tuiniers,

Ik heb vorig jaar een aantal planten kuiflavendel geplant. Deze hebben mooi gebloeid dit jaar, maar zie nu dat van alle planten de onderste stukken van de takken bruin zijn geworden. Ik weet niet of dit verhouting al is of rot, en of ik daar iets mee kan? Ik kon helaas maar 1 foto bevoegen om het te verhelderen, dus hoop dat deze duidelijk is. Ik hoor graag of jullie advies hebben of een diagnose? Het stukje perk is net naast het keukenraam, dus denk dat vorst daar beperkt gebleven is. Het staat op zuid/west aan he thuis vast.

Dank voor jullie hulp!

Groeten Tjeerd

Bloemen & Planten

dinsdag 18 juni 2024 - 12:48
Tuinprins

Tuinprins

Je kunt meerdere foto's plaatsen door telkens je eigen vraag te beantwoorden.

Volgens mij is het verhouting. Als het rot is takelt heel de plant zeer snel af. Dat zie ik op bovenstaande foto niet.

Overigens is kuiflavendel in ons klimaat een kortlevende plant. Kan slecht tegen nattigheid in de winter en bij stevige vorst vriest de plant kapot.

Gegroet, de tuinprins
dinsdag 18 juni 2024 - 15:38
tjeerdbrei16

Tjeerdbrei16

Ah, dank, tuinprins! Hierbij nog 2 foto’s dan. Zijn er lavendelsoorten die beter zullen gedijen? Ik heb liever iets voor wat langere termijn daar. Groeten Tjeerd

Bloemen & Planten

dinsdag 18 juni 2024 - 18:54
tjeerdbrei16

Tjeerdbrei16

En de laatste

Bloemen & Planten

dinsdag 18 juni 2024 - 18:54
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).