Hallo allemaal,
Bij mijn zoektocht naar waarom twee van mijn rhodo's geen bloemen maken, kwam ik onder andere bij een ander topic in dit forum over dit onderwerp.
Mijn situatie is ietsje anders omdat het voor mij geen probleem is. Daarom maak ik een nieuw topic aan.
De struiken hebben nooit gebloeid (in elk geval niet in de 8 jaar dat ik hier woon). Wel krijgen ze mest, houd ik de zuurgraad op peil en ze hebben een gezonde bodem. Water krijgen ze indien echt nodig maar ze zijn het allemaal gewend om langer zonder extra bewatering te doen.
Blad maken ze wel naar hartelust; ze maken geen zieke of verzwakte indruk.
Nu heb ik veel rhodo's in de tuin, welke allemaal prachtig bloeien, dus deze twee kleintjes hoeven helemaal geen bloemen te maken als ze daar geen zin in hebben
.
Wel ben ik nieuwsgierig naar de reden waaróm ze niet bloeien. Ik las ergens iets over weinig zon. Ze krijgen niet heel veel zon, maar toch zeker een aantal uren per dag wat. En bij matige of te weinig zon zouden ze wellicht ook geen blad maken en weelderig groeien?
Is er een reden (misschien van genetische aard) waarom een rhododendron niet/nooit bloeit?
Als je hier meer over weet, alle info is welkom!
Alvast dank,
Groetjes, CG.