menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Er komen geen bloemen in mijn zelf gekweekte botelroosplanten

Bloempje93

Bloempje93

Ik heb twee zelfgekweekte (ik denk) bottelroos rozenstruiken in de voor en achtertuin staan. Ik heb een aantal jaar geleden bottelrozen geplukt van mooie zeer sterk lekker ruikende rozenstruik in de buurt (Hij had roze bloemen en HEEL veel doorns). Twee zaadjes uit deze rozenbottels zijn uiteindelijk uitgekomen in een potje in de achtertuin. Ik heb er nu in iedere tuin eentje staan. De planten zijn al lekker groot aan het worden, maar er komen in beiden planten maar geen bloemen. Enig idee wat de reden hiervan kan zijn? Qua zonlicht staat de ene op het oosten en de andere op het westen, ze krijgen dus wel enige uren zonlicht.

Bloemen & Planten

woensdag 29 mei 2024 - 17:36
Henk-Willem

Tekst aangepast

Henk-Willem

(Botanische) rozen houden van veel zon en warmte, ze staan wellicht toch te donker? En soms duurt het aan paar jaar voordat ze gaan bloeien, Weet je welke soort roos? Lijkt viltroos te zijn?
woensdag 29 mei 2024 - 20:58
Tuinprins

Tekst aangepast

Tuinprins

Is Rosa rugosa.

Eerste bloemen bij zaailingen: tussen de 4 en 7 jaar.

Hebben overigens volle zon nodig d.w.z. minimaal 6 uren zon per dag. Bij te weinig zon nauwelijks bloemen en slappe planten die naar het licht groeien.


Gegroet, de tuinprins
donderdag 30 mei 2024 - 07:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).