menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Alternatief Scutellaria Incana

Ga naar meest recente reactie

BramB1963

BramB1963

Ik heb een ‘Piet Oudolf-border’ samengesteld en, op 1 plant voor deel van de border na, ook aangeplant. Voor een groot deel van de border (2/3) had ik de combi Echinecea purpurea, astilbe purpurlanza en de Scutellaria incana in gedachten. Nu krijg ik de laatste niet gevonden online en offline tot nu toe ook niet.

Welke lichtblauwe plant van ca 50-70 cm hoog zou een mooi alternatief zijn? Zelf ook al gezocht en wat namen op papier maar ben benieuwd naar de tips. En als jullie een tip hebben waar ik de S. I Cana wel kan krijgen dan hoor ik het ook graag. Plant komt op zonnige plek / half schaduw.
vrijdag 10 mei 2024 - 11:30
Peterplant

Peterplant

Je zou de Hessenhof in Ede kunnen proberen.
Als vervangers kom je al gauw bij Salvia sylvestris of S. nemerosa uit en bij Nepeta. Eventueel een lage Perovskia ( tegenwoordig ook Salvia) .
Op wat voor grond tuinier je?
vrijdag 10 mei 2024 - 13:43
Marianne v

Tekst aangepast

Marianne v

Deze site verkoopt scutellaria ,maar ms heb ik te vlug gelezen want de plant die ze beschrijven wordt geen 60 CM..,
vrijdag 10 mei 2024 - 18:50
Carib

Carib

Die plant heb ik jaren geleden een poosje in mijn tuin gehad. Misschien wel 20 jaar geleden. Het was geen blijvertje. Ik kan me niet meer herinneren of hij zelf verdween of dat ik hem verwijderd heb omdat hij niet beviel. In mijn herinnering was het wel een nogal rommelige plant zonder grote impact.
vrijdag 10 mei 2024 - 19:10
BramB1963

BramB1963

Die alternatieven had ik ook op mijn lijstje maar vind ik in vergelijking dan net niet.

Plant staat in diverse Piet Oudolf - tuinen (o.a. Museum Voorlinden). Dat zal niet voor niets zijn. Maar los daarvan vind ik hem gewoon mooi.

Ik al morgen de Hessenhof eens bellen.

Dank voor de reacties so far!
vrijdag 10 mei 2024 - 23:11

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon