menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hedera Helix nieuwe aanplant, hoe vaak water geven?

Jackflash27

Tekst aangepast

Jackflash27

Hallo,
Anderhalve week 15 meter Hedera Helix geplant. Ik vind het lastig om te bepalen hoeveel water ze nodig hebben. Ik heb bij de aanplant flink water gegeven en na een week nog een keer (bescheiden hoeveelheid). De grond zelf is onderop nog ietwat vochtig, maar zeker niet nat. De grond is klei-achtig / leemachtig, vermengd met wat aanplantgrond. Moet ik wekelijks water geven en dan zodanig dat de grond flink nat is? Of hoeft dat helemaal niet bij deze plant? Ik zie in elk geval wel dat er sommige uiteinden van de planten wat verdorren (alleen de topjes) en dat een aantal planten wat verkleuren naar rood / roodbruin. Ik had al elders op het forum gelezen dat dit laatste vrij normaal is in de herfst / winterperiode.
Dank.

Bloemen & Planten

maandag 9 oktober 2023 - 17:03
Peterplant

Peterplant

Ik zou alleen water geven als de planten er zichtbaar om vragen.
Hedera met rood blad staat vaak te nat of op slecht afwaterende grond.
maandag 9 oktober 2023 - 19:52
PeterC

PeterC

Flink water gegeven bij het planten, en dat zou het moeten zijn. Meer niet.

Het lijkt erop dat je een goede bodem hebt en bovendien gaat het vanaf donderdag of zo regelmatig eens regenen.
Dus gewoon zo laten, tenzij, zoals Peterplant al aangaf, het duidelijk is dat de planten aan het verdrogen zijn.
Maar dat zou me verwonderen. Hedera kan veel hebben.
maandag 9 oktober 2023 - 20:29
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).