menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rhododendron blad hangt naar beneden

Penelope

Penelope

Afgelopen na jaar hebben wij nieuwe tegels laten plaatsen. Ook hebben we onze camelia verplant naast de Rhododendron. Ik merk dat sinds begin dit jaar de bladeren van de rhododenron echt slap naar beneden hangen. Ik zie geen kevertjes of andere insecten/pesten. Een echt koude winter was het niet. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Enige wat ik me kan bedenken is dat wellicht sommige wortels beschadigd zijn tijden het planten van de camelia ernaast?

Weet iemand of deze rhododendron nog te redden is?

Met vriendelijke groet,
Penelope

Bloemen & Planten

woensdag 2 maart 2022 - 13:58
WiPe

WiPe

Dat die zijn bladeren laat hangen is een bescherming tegen uitdroging. Uitdroging kan voorkomenbij droogte, vorst, hitte, maar ook bij wortelschade. Er is dus heel veel kans dat dit hier het geval is. Bodem bedekken tegen uitdroging en als dat nog niet helpt wat insnoeien om de verdamping te beperken.
woensdag 2 maart 2022 - 15:50
Penelope

Penelope

Dank je Wipe,

Ik ben nu eigenlijk aan het betwijfelen of het alleen maar wortelschade is. Mijn overbuurvrouw heeft net hetzelfde opgemerkt bij 1 van haar 3 rhododendrons. En zij heeft niks met haar tuin gedaan. Wellicht toch een pest? Of kan het wellicht ook wortelrot zijn omdat het zoveel geregend heeft? (maar waarom dan alleen maar 1 van de 3 rhodos bij haar omlaag hangt...)

Grt,
Penelope
donderdag 3 maart 2022 - 08:51
WiPe

WiPe

Als je wil weten of er sprake is van wortelrot, kun je ebst voorzichtig wat grond verwijderen rond de wortels. En dan zou ik zeker ook eens de stamvoet controleren op sporen van aantasting.
donderdag 3 maart 2022 - 09:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).