Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb sinds dit jaar een Margriet Leucanthemum Alaska. Vanaf dat hij uitkwam tot een goede maand geleden zag hij er schitterend uit: volle groene bladeren en bloemen. Nu heeft hij lelijke bladeren en ziet hij er triest uit. Nochtans zou hij bekend staan als een zeer sterke, gemakkelijke plant. De border waar hij in staat heeft ook al voeding gekregen dit jaar. Wat zijn deze vlekken op de bladeren?
Het lijkt mij op Verticilium
Alle aangetaste planten moeten zo snel mogelijk worden verwijderd en niet bij de compost hooien! De planten mogen niet meer in contact komen met andere planten voor verspreiding tegen te gaan. Het is beter om geen nieuw Margriet achtige te planten waar deze plant staat. Ook is het verstandig om wat grond rondom de plant te verwijderen en niet te hergebruiken. Meer valt er niet te doen
Groeten
Is het mogelijk om een foto te maken van heel de plant i.p.v. een close-up?
Eigenlijk zie ik niet zo veel bijzonders op bovenstaande foto. Die plekken op het blad zou eventueel een spintaantasting kunnen zijn maar ook een gevolg zijn van de wisselvallige weersomstandigheden van de afgelopen tijd.
Hier doen de margrieten het ook niet goed dit jaar, ongetwijfeld de vele regen. Volgend jaar beter.
Er is ook veel in de tuin waar het dit jaar super mee gaat.