Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb helaas geen tuin meer, het is omwille van tuin en bloemenliefde zeg maar… melancholie dat ik hier af en toe kom kijken.
Het lage sierplantje met de discrete witte bloemen (pachysandra ) is die leuke winterharde groenblijvende bodembedekker. Maar die hoge indringer is geen campanula, maar naar mijn mening eerder onkruid dat zal overwoekeren. Ik had het ding elders .. op open grond en het had ..weinig dieptewortels. Eer je het eruit trekt wacht even wat andere tuiners adviseren.
De plant in kwestie ziet er echter sprekend uit als Campanula persicifolia. Campanula is een uitgebreide familie variërend van lage kruipertjes tot soorten die in groeizame jaren wel 2 meter hoog kunnen worden.
Misschien verwar jij bovenstaande plant met een Epilobium soort. Daar zitten inderdaad uitzaaiers en woekeraars bij maar naar mijn mening is bovenstaande plant een Campanula persicifolia. Maar natuurlijk kan ik het ook mis hebben.