Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb in het najaar enkele Clematis Viticellas geplant tegen een muur. Ik vroeg me af of er op termijn ook scheuten groeien in de ruimte tussen de verschillende planten, of dat die beperkt blijven tot net rond de aangeplante Clematissen?
Neen nog niet gezien met de viticella-soorten, wel nieuwe scheuten vlak rondom de plant.
Clem.'The First Lady' wel, die zaait zich uit en geeft zo nieuwe planten.
Ik vindt het prachtige klimmers met mooie bloemen maar spijtig genoeg nog heb ik steeds last van de verwelkingsziekte elke maal ik eentje koop , mooi aanschiet en dan wanneer je ze mooi bloemen , bam done , verwelken ... en om die reden koop ik deze mooie planten dus niet meer , alles al geprobeerd , zon/schaduw diep /ondiep geplant , met bescherming zonder bescherming, besproeit ...
vindt dit echt spijtig ...
Een viticella heeft NOOIT last van verwelkingsziekte. Alleen grootbloemigen hebben daar last van.
Als je een goed vertakte Clematis wilt dan moet je de plant meteen terugknippen als die 4 ogen heeft en dan op twee ogen terugknippen. Dit herhaal je nog twee keer want dan krijg je een goed vertakte plant die een behoorlijk oppervlakte kan begroeien.
We zijn nu volop bezig om gezonde grootbloemigen te maken en hiervoor gebruiken we wilde grootbloemige soorten uit China.
Hoe is de grond waar je de planten in hebt gezet want dat is belangrijk.
Een hele mooie rode Clematis viticella van mij is de Clematis 'Vitiwester.