Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Onlangs heb ik een aantal bloeiende planten aangeschaft, zoals op bijgevoegde foto te zien.
Mijn vraag: wat moet ik doen nu het kouder en winter wordt? Kan ik de planten gewoon laten staan en komen ze dan in het voorjaar weer op? Of moet ik ze afdekken met folie.
Graag een reactie.
Vaste planten, heesters en bomen die in pot zijn gekweekt mogen heel het jaar door geplant worden behalve als de grond bevroren is.
Heesters en bomen met blote wortel mogen nu ook geplant worden.
Tithonia rotundifolia = bij ons eenjarig, volgend jaar zelf zaaien of nieuwe plant aanschaffen.
Kniphofia 'Mango Popsicle' = kan matig tot slecht tegen veel vocht in de winter, dit soort ver doorgekweekte vuurpijlen is minder geschikt voor het Nederlandse klimaat waar de winters nat kunnen zijn.
Passiflora caerulea = als het van de winter matig tot streng gaat vriezen dan de plant afdekken.
Nerium oleander = in de Lage Landen een kuipplant, kan een zachte winter in de volle grond overleven.
Eucalyptus gunnii = als dit de 'gewone' gunni is dan de eerste paar jaar bij matige tot strenge vorst afdekken. Als de plant hiervoor te groot is/wordt dan 1 meter rond de stam afdekken met een laag blad.