menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Beschadigde bast kriekelaar

Mazinger

Tekst aangepast

Mazinger

Hallo iedereen,

De bast van mijn kriekelaar is beschadigd. Er zijn zichtbare scheuren, openingen en sommige stukken liggen los van de floëemlaag. Ik weet niet juist hoe het komt want de wonde situeert zich op een 'veilige' plek op 2.5m hoog, net boven de eerste hoofdvertakking.

Ik heb het vorige week onder de bast wat schoon gemaakt, maar verder weet ik niet of er nog wat moet gebeuren. Ik heb net nog eens gecontroleerd en zag wel een aantal wespen en vliegen (waarschijnlijk door de hars aangetrokken).

Kan ik er nog wat anders aan doen om de boom te beschermen? Ik ben heel erg gehecht aan de kriekjes

Bloemen & Planten

woensdag 26 augustus 2020 - 12:57
Tuinprins

Tuinprins

Kan gomziekte zijn. Deze aantasting leidt tot necrotische groei / kankerachtige plekken op takken en/of stam. Gomziekte is een complexe ziekte met tal van mogelijke oorzaken: van kalkgebrek tot onjuist tijdstip van snoeien en te veel stikstof bemesting. Zit deze ziekte eenmaal in de boom dan is er niet zoveel meer aan te doen. Ik zou in ieder geval niet aan de plek gaan zitten peuteren of insmeren met een of ander goedje.

Gegroet, de tuinprins
donderdag 27 augustus 2020 - 06:40
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).