menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat vreet er aan mijn planten?

Ga naar meest recente reactie

marianschroder

Marianschroder

Mijn hibiscus wordt aangevreten door iets. Ik zie geen beestjes, behalve bladluizen.
De geraniums en hortensia’s waren ook het slachtoffer, maar dat lijkt nu over. De jonge bladeren groeien “verminkt”. De bloei gaat gewoon door, maar het is geen fraai gezicht. Wie weet wat dit zou kunnen veroorzaken?

Bloemen & Planten

dinsdag 9 juni 2020 - 14:39
Ingeo

Ingeo

Zou het de mineervlieg kunnen zijn?
dinsdag 9 juni 2020 - 17:45
marianschroder

Marianschroder

De aangevreten schade lijkt niet helemaal overeen te lomen met de schade die ik op internet zie als ik de Mineervlieg opzoek...
woensdag 10 juni 2020 - 23:45
Gebera

Gebera

Ik denk dat het van de hagel is,bij ons heeft het in de nacht van vrijdadg op zaterdag ook flink gehageld en dezelfde schade als op uw plant.
donderdag 11 juni 2020 - 12:07
marianschroder

Marianschroder

Ik heb de boosdoener inmiddels gevonden; het is een kever. Ik heb iets gekocht om het te bestrijden.
vrijdag 12 juni 2020 - 15:58
satomi

Satomi

Duidelijk hagelshade. Die arme kever kan er niets aan doen.
zondag 14 juni 2020 - 07:55
marianschroder

Tekst aangepast

Marianschroder

Het heeft hier niet gehageld en de hibiscus staat onder een glazen overkapping, dat kan dus niet de oorzaak zijn... De schade is er al enkele weken.
Daarnaast zijn ook de bladeren onderaan de plant aangedaan, ik kan me niet voorstellen dat hagel daarbij zou kunnen.
Maar wel bedankt voor het meedenken????
maandag 15 juni 2020 - 13:47
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).